رئیسی: بزرگ ترین گناه ناامیدکردن مردم است
رئیس‌جمهوری گفت: امروز نباید با ترک فعل و برخی اقدامات نادرست مردم را ناامید کنیم زیرا بزرگ‌ترین گناه ناامیدکردن مردم است.

استان قزوین قطب صنعتی کشور است

سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های استان قزوین بیان کرد: قزوین دروازه بهشت نام دارد و زنان و مردان این دیار با ایمانی راستین همواره برای دفاع از ارزش‌ها سر از پا نمی‌شناسند و امروز افتخار بنده این است که برای مردم این دیار ادای دین کنم.

او بیان کرد: بهترین اوقات انسان، زمان خدمتگذاری به مردم است و مسئولان با عمل خود در دل مردم امید ایجاد می‌کنند و در این میان راهبرد دشمن ایجاد ناامیدی است چون نمی‌تواند موفقیت ملت ما را ببیند و تلاش دارد با سیاه‌نمایی شیرینی‌ها را به کام مردم تلخ کند. در این میان وظیفه مسئولان این است که با عمل خود مردم را روزبه‌روز امیدوارتر کنند. لذا ما وظیفه داریم نشاط اجتماعی را افزون کنیم و در یک کلمه سرمایه اجتماعی را ارتقا ببخشیم.

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: در این سفر مسائل استان بررسی شد. مشکلات بسیار است. به غیر از مسکن پروژه عمرانی جدیدی را کلنگ‌زنی نمی‌کنیم؛ چرا که برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام اهتمام داریم.

وی خاطرنشان کرد: همه اولویت‌ها را شناسایی کرده و در میدان عمل آنها را اجرایی خواهیم کرد و اولین شرط تحول این است که مدیر تحول‌خواه باشد. یک مدیر نباید منتظر بودجه باشد. مدیران بهتر می‌دانند که مهم‌ترین شرط موفقیت در یک سازمان مدیریت است. بنابراین انتظار ما از مدیران این است که کاری متفاوت شکل دهند و مردم نتایج آن را حس کنند.

رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب در دهه ۸۰ نکاتی را در خصوص دشت قزوین بیان کردند. هفته گذشته نیز طی جلسه‌ای ایشان در خصوص کار کشاورزی دانش‌بنیان دشت قزوین را مثال زدند لذا باید همه بخش‌ها همت کنند تا دشت قزوین در کشاورزی دانش‌بنیان به صورت پایلوت در کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: دولت عموماً در پروژه‌هایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ورود پیدا می‌کند اما با توجه به کمبود سرانه تخت در استان قزوین احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین را که تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: استان قزوین قطب صنعتی کشور است. شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌های عظیمی هستند و ما باید از این بخش‌های فعال حمایت کنیم و واحدهای نیمه‌فعال را نیز به چرخه تولید وارد کنیم؛ چرا که با افزایش تولید اشتغال افزایش یافته و معضلات اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: شرکت کنتورسازی در سال ۱۳۴۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در سال ۱۳۸۶ به بخش خصوصی واگذار شده که این واگذاری به صورت صحیح اتفاق نیفتاده است و تعداد کارگران این شرکت کاهش پیدا کرده. نام این اقدام خصوصی‌سازی نیست بلکه رهاسازی است.

رئیسی گفت: صنعت گردشگری بسیار مهم است. دولتخانه صفوی باید احیا شود. اگر میراث فرهنگی مورد استفاده قرار نگیرد حالت میرایی پیدا می‌کند و برای احیای دولتخانه صفوی باید آزادسازی‌ها صورت گیرد.

وی اظهار کرد: فرودگاه و حمل و نقل هوایی کارکرد خود را دارد و نزدیکی به تهران دلیل بر آن نیست که در استان قزوین فرودگاه نداشته باشیم. فرودگاه می‌تواند کارکرده تجاری در منطقه داشته باشد و علاوه بر آن حمل و نقل سفرهای عمره و عتبات می‌تواند در قزوین انجام شود.

این مسئول بیان کرد: امروز نباید با ترک فعل و برخی اقدامات نادرست مردم را ناامید کنیم زیرا بزرگ‌ترین گناه ناامیدکردن مردم است. یک دانشجو با امید زندگی می‌کند و باید بداند در آینده چطور زندگی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم فعال‌کردن اقتصاد روستا را در برنامه خواهیم داشت. برای همین تلاش می‌کنیم به کشاورزان تسهیلات ارائه دهیم تا محصول کشت کنند و دولت نیز محصول تولیدی را تضمینی خریداری کند.

رئیسی در پایان بیان کرد: امروز باید فرهنگ ما می‌توانیم به فرهنگ جامعه تبدیل شود و همه مدیران به این امر توجه داشته باشند؛ همانگونه که شهید سلیمانی برای همه افراد ظرفیت ایجاد می‌کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir