ماجرای تعطیلی شهرداری زاغه چه بود؟
​شهرداری زاغه در شهرستان خرم‌ آباد بدلیل آنچه که عدم دریفات حقوق ۱۳ ماهه کارکنان و پرسنل شهرداری عنوان شده است از ۲ روز پیش ارایه خدمات به شهروندان را تعطیل کرده است

ماجرای تعطیلی شهرداری زاغه

انتشار خبر تعطیلی شهرداری زاغه در فضای مجازی با واکنش های متفاوتی از سوی مردم همراه شده است  برخی دلیل این تعطیلی را اختلاف بین اعضای شورای شهر و شهردار و برخی نیز ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل را دلیل تعطیلی شهرداری این شهر ۱۵ هزار نفری اعلام کرده اند.

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان با اشاره به اینکه تعطیل کردن شهرداری زاغه در شأن و منزلت مردم این شهر نیست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: اختلافات بین اعضای شورای زاغه و شهردار باعث تعطیل شدن شهرداری زاغه شده که این موضوع بزودی تعیین و تکلیف می‌شود.

"عنایت الله میرزایی" ضمن تایید تعطیل شدن شهرداری زاغه به علت بدهی های معوقه گفت: این شهرداری حدود ۱۰ ماه حقوق معوقه دارد و یکی از مشکلات آن اختلاف اعضای شورا با همدیگر و با شهردار این شهر است.

وی با اشاره به اینکه بخشی زیادی از این معوقات مربوط به دوره‌های گذشته است تاکید کرد: جلسه‌ای روز پنجشنبه با اعضای شورای شهر و شهردار زاغه در معاونت عمرانی استانداری لرستان جهت بررسی مشکلات آن شهرداری برگزار تا اختلافات بین آنها بررسی شود.

میرزایی یادآور شد: به دنبال راهکاری برای تامین بخشی از این معوقات از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هستیم، که امیدواریم به نتیجه برسیم تا بخشی از این معوقات پرداخت شود. مدیرکل امور شهری استانداری لرستان گفت:  تعطیل کردن شهرداری در شان و منزلت مردم زاغه نیست و شورای شهر و شهردار باید پاسخگو باشند.

به گفته وی در اواخر اسفند سال گذشته از طریق کمک‌های دولتی اعتباراتی در اختیار شهرداری زاغه قرار گرفت و بخشی از مطالبات و معوقات گذشته از همین منابع پرداخت شده است.

مدیرکل امور شهری استانداری لرستان گفت: انتظار ما از اعضای شورا و شهردار این شهر این است که به اختلافات پایان دهند و در صورت ادامه این اختلافات از طریق ابزارهای قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیمه همه کارکنان رسمی، پیمانی و شرکتی این شهرداری پرداخت شده است و تنها ۱۰ ماه معوقه حقوق دارد.

شهر زاغه در ۳۰ کیلومتری خرم آباد قرار دارد و شهرداری این شهر دارای ۱۹ نیروی پیمانی، رسمی و شرکتی می باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir