مسئول حادثه ترور اخیر در تهران مشخص شد
​روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به ترور شهید حسن صیاد خدایی اعتراف کرده است.

نیویورک تایمز: اسرائیل به ترور شهید صیاد خدایی اعتراف کرد


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد به گفته یک مقام اطلاعاتی که از ارتباطات میان آمریکا و اسرائیل مطلع شده است، اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده که  این ترور را انجام داده است.

این رسانه آمریکایی نوشت: سخنگوی نخست وزیری  اسرائیل از اظهار نظر در مورد این قتل خودداری کرده است. اما به گفته یک مقام اطلاعاتی که از  ارتباطات میان آمریکا و اسرائیل مطلع شده است، اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده که  این قتل را انجام داده است.

نیویورک تایمز  ادامه داد: برنامه ریزی برای هدف قرار دادن سرهنگ خدایی  احتمالا حداقل به ماه جولای ۲۰۲۱ بر می گردد.

نیویورک تایمز نوشت: برخی از تحلیلگران ایرانی گفته اند  که این اقدامات و اتهامات اسرائیل علیه ایران  با هدف جلوگیری از موافقت آمریکا با حذف نام سپاه از فهرست موسوم به سازمان های تروریستی خارجی و در نتیجه جلوگیری از توافق برای احیای برجام انجام می شود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ترور شهید مدافع حرم حسن صیاد خدایی در تهران در مقابل منزلش گفت: ما گزارش ها را مشاهده کرده ایم. ما هیچ نقش و دخالتی در کشتن (ترور) این فرد نداشته ایم.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه موضع و واکنش سازمان ملل درباره ترور شهید مدافع حرم حسن صیاد خدایی در تهران چیست؟ گفت: ما همیشه مخالف قتل های فرا قضایی بوده ایم.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir