اعلام زمان جمع بندی لایحه صیانت از فضای مجازی
معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایحه حفاظت از داده‌ها یا به اصطلاح طرح صیانت از فضای مجازی که تا یک ماه دیگر وارد کمیسیون مربوطه و سپس کارگروه بخش دیجیتال بررسی و جمع بندی می‌شود.

«طرح صیانت» تا یک ماه دیگر جمع بندی می‌شود!


معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دو لایحه خیلی مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال تحت بررسی است، اول موضوع رمزارزها و دوم لایحه حفاظت از داده‌ها یا به اصطلاح طرح صیانت از فضای مجازی که تا یک ماه دیگر وارد کمیسیون مربوطه و سپس کارگروه بخش دیجیتال بررسی و جمع بندی می‌شود.

«رضا باقری اصل» در نشست با فعالان حوزه آی سی تی استان با اشاره به اینکه به دستور وزیر ارتباطات موضوع مهارت آموری و نرم افزارها بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در این حوزه تلاش می شود سرمایه گذاری شود، که در این خصوص می توان ۵۰ هزار نفر را در زمینه نرم افزارها آموزش و مهارت داد.

وی با بیان اینکه وزارتخانه در صدد افزایش مهارت علاقمندان در حوزه نرم افزاری است، اضافه کرد: تلاش می شود آموزش نرم افزاری از مقطع پیش دبستانی به بالا در کشور شکل بگیرد که سرفصل های لازم آن ارائه شده و پیشرفت های خوبی داشته است.

وی با تاکید بر بهره گیری از فرصت ها و استفاده از زمان تاکید کرد : عنصر زمان بسیار تعیین کننده در کسب و کار دیجیتال محسوب می شود چراکه به ارائه محصول و سرویس دهی مناسب در جامعه کمک می کند.

باقری اصل با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته سهم سرمایه گذاری ها دیجیتالی رشد زیادی پیدا کرده است، افزود: دسترسی گروههای مردمی به فناوری های نوین ارتباطی هر جند نوعی عدالت اجتماعی است اما یک نوع کسب و کار محسوب می شود.

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مشکلات صدور مجوز برای بخش خصوصی، اظهار داشت: این مجوزها تا حدودی به دلیل مدیریت ریسک‌های احتمالی و پیشگیری از مشکلات آتی است اما باید فرآیند دریافت و مدیریت این مجوزها تسهیل شود تا برای بخش خصوصی مشکل ایجاد نشود.

وی با اشاره به سهم ۱۰ درصدی بخش خصوصی آی سی تی و نحوه تحقق این سهم در کشور خاطرنشان کرد: همه ما در بخش دولتی و خصوصی باید برای تحقق این سهم تلاش کنیم و این مسوولیت انفرادی نیست.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir