از انتخاب همسر در فضای مجازی پرهیز کنید
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: کشور ما به جمعیت و فرزندآوری نیاز دارد و این مساله‌ای نیست که پشت گوش انداخت. سن متوسط ازدواج دختران ایرانی ۲۵ سال شده است و متوسط سن اولین فرزندآوری بالای ۲۹ سال است و این نشان می‌دهد که دیگر او فرصت زیادی برای فرزندآوری دیگر ندارد.

خطیب جمعه تبریز : آمارهای طلاق بسیار وحشتناک است



حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های عبادی وسیاسی نماز جمعه تبریز و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: راز چرخش بایدن نسبت به عربستان از جمله مسائل روز است زیرا چه عواملی باعث شده تا بایدن از شعارهای انتخاباتی خود در مورد عربستان عبور کند و اکنون به دنبال گرم کردن رابطه با عربستان است.

وی افزود: جنگ اوکراین یکی از این دلایل است زیرا یکی از دلایل سفر بایدن به عربستان تلاش برای قانع کردن ریاض برای جبران کمبود نفت روسیه در بازار جهانی تداوم توافق در رابطه با معامله قرن است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای سفر بایدن، اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یا مقدمه این عادی‌سازی است، گفت: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن این عادی سازی را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جلوگیری از نفوذ ایران یکی از دلایل سفر بوده زیرا آمریکا به این نتیجه رسیده است که مثلث بین واشنگتن، ریاض وتل‌آویو ایجاد کند و بایدن نیز بر خلاف تمام شعارهای انتخاباتی که داده بود چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است. خطیب جمعه تبریز گفت: البته روند رو به رشد همکاری عربستان و چین به هیچ وجه برای آمریکا خشنود نیست.

وی با اشاره بر اینکه بایدن چشم بر وعده‌های حقوق بشری بسته است و با بن سلمان قاتل دست به یکی شده است، گفت: البته همه آنها کور خوانده‌اند زیرا به حول قوه الهی توطئه‌های صهیونیست و استکبار جهانی و مثلث شوم پاشیده خواهد شد.

آل‌هاشم در بخش دیگر خطبه‌های این هفته تبریز با بیان اینکه سواد زندگی در خانواده بسیار مهم است، تصریح کرد: انتخاب در خصوص همسر موضوع پراهمیتی است و باید مراقب بود تا شیوه انتخاب کاری نکند که اولین غزل سروده شده بین آنها، جدایی باشد.

وی متذکر شد: طبق آمار در سال ۹۴ برای طلاق ، ۱۳.۱ درصد طلاق‌ها زیر یکسال اول زندگی، ۲۴ درصد در دو سال زندگی، ۳۳.۳ درصد زیر سه سال و ۴۰.۹ درصد زیر چهارسال و ۴۷.۳ درصد زیر پنج سال اول زندگی اتفاق افتاده است. این آمارها بسیار وحشتناک است. خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: طلاق در سال‌های اول زندگی نشات گرفته از انتخاب نادرست است.

وی با تاکید بر اینکه در انتخاب همسر باید دو مساله را به صورت جدی مورد توجه قرار داد، گفت: دوری از انتخاب‌های احساسی( پرهیز از انتخاب‌ها مبنی بر انتخاب در سر کلاس درس و دانشگاه و از روی ظاهر، انتخاب در پارک‌ها، فضای مجازی) از جمله مساله مورد اهمیت در انتخاب شریک زندگی است. آل‌هاشم افزود: انتخابی که در آن منطق و درایت حاکم نباشد، موفق نخواهد بود.

وی بیان کرد: گاها از روی رابطه احساسی و عاشقانه یک خوبی طرف را آنقدر بزرگ می‌کنند که آن یک ویژگی را به کل زندگی مشترک تعمیم می‌دهند و گویا فقط با یک ویژگی خوب می‌توان زندگی کرد. امام جمعه تبریز ادامه داد: از روی احساس عاشقانه عیب طرف را نمی‌بیند و آن را کوچک می‌شمارد.

وی ابراز کرد: برای مثال پسری یا دختری در کلاس درس با هم بگو بخند می‌کنند و در توجیه این کار می‌گویند که زمانه عوض شده است و این یک معاشرت است در حالیکه این توجیهات نشات گرفته از انتخاب از روی احساسات است. نماینده ولی فقیه در استان گفت: بعد از ازدواج که شور و اشتیاق از بین می‌رود تازه احساسات کنار می‌رود و تازه زوجین به هم کف نبودن هم پی می‌برند.

متوسط سن اولین فرزندآوری بالای ۲۹ سال است

وی خاطرنشان کرد: کشور ما به جمعیت و فرزندآوری نیاز دارد و این مساله‌ای نیست که پشت گوش انداخت. خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: سن متوسط ازدواج دختران ایرانی ۲۵ سال شده است و متوسط سن اولین فرزندآوری بالای ۲۹ سال است و این نشان می‌دهد که دیگر او فرصت زیادی برای فرزندآوری دیگر ندارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir