توضیح درباره احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: مذاکره مستقیمی با آمریکا در کار نیست، اما در مورد ادامه مذاکرات باید بگویم نمی شود مذاکره را در یک نقطه تعریف کرد.

مذاکره مستقیمی با آمریکا در کار نیست/ موضع ما رفع تحریم ها است

 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت: مذاکره مستقیمی با آمریکا در کار نیست، اما در مورد ادامه مذاکرات باید بگویم نمی شود مذاکره را در یک نقطه تعریف کرد و بگویم با دیدار و سفر بورل تمام می شود؛ مذاکره فرآیندی است که طی می شود و در این فرآیند نقش های متفاوتی بازی می شود و سفرهای مختلف و جلسات متوالی برگزار می شود تا به یک نقطه برسد.

عباس گلرو با بیان این مطلب افزود: امیدوارم و اعتقاد دارم که کار تقریبا به نقطه نهایی رسیده است و اگر مقدار ی طرف مقابل از موضع عناد و عدم تمرکز بروی کار خارج شود قطعا مذاکرات به نتیجه می رسد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها روی کار تمرکز ندارند آنها پرونده هسته ای را متمرکز مدیریت نمی کنند چون انتخابات میان دوره ای کنگره را دارند لذا بروی پرونده هسته ای تمرکز ندارند. بایدن و تیمش هم انسجام فکری ندادند و به همین دلیل ما چیز روشنی را طرف آمریکایی نمی بینم.

گلرو در پاسخ به این پرسش که اگر جمهوری اسلامی ایران موضع روشنی را از آمریکا نمی بینید که روند فعلی ادامه دارد و مذاکرات بی سرانجام است گفت: به هر حال اروپا تلاش خودش را می کند.

وی در پاسخ به این سوال که تلاش اروپا در راستای قانع کردن ایران است یا آمریکا، گفت: موضع ما که مشخص است و باید آمریکا را قانع کنند. موضع ما رفع تحریم ها است.

گلرو در پاسخ به این سوال که آیا آمریکایی ها در این زمینه قانع می شوند، تصریح کرد: هرچه به سمت جلو می رویم و به انتخابات میان دوره ای در آمریکا نزدیک می شویم کار مقداری دشوارتر می شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir