اتهامات چهره سرشناس سیاسی اعلام شد
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشیت خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مصطفی تاج‌زاده و اتهامات وی گفت: یک اتهام تشویش اذهان عمومی و یک اتهام دیگر هم تبلیغ علیه نظام است.

اتهام تشویش اذهان عمومی و یک اتهام دیگر هم تبلیغ علیه نظام است



طبق گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه صبح روز ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاجزاده با سه عنوان اتهامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شده بود.

در این جلسه که به ریاست قاضی صلواتی تشکیل شده بود نماینده دادستان کیفرخواست متهم را که در ۳۶ صفحه تنظیم شده بود قرائت کرد.

در کیفرخواست صادر شده علیه تاجزاده سه عنوان اتهامی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ذکر شده است.

پس از قرائت کیفرخواست، رئیس دادگاه از متهم خواست به سوالات مطرح شده پاسخ دهد و در خصوص اتهاماتی که به وی وارد گردیده توضیح دهد و از خود دفاع کند که تاجزاده سکوت کرد.

پس از این، قاضی صلواتی با توجه به تفهیم اتهام متهم و سکوت تاجزاده در برابر سوالات دادگاه به وی فرصت دفاع آخر را داد که تاجزاده مجددا سخن یا دفاعی را مطرح ننمود و در نتیجه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام نمود تا در مهلت قانونی مقرر نسبت به صدور رای اقدام نماید.

قابل ذکر است وکیلی به نام آقای پوربابایی که پیش از این نیز وکالت تاجزاده را برعهده داشته برای قبول وکالت متهم به بازداشتگاه اوین مراجعه کرده که پس از ملاقات با تاجزاده با مخالفت وی برای انجام وکالتش مواجه شده بود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir