آخرین خبر از میزان تلفات ناآرامی های عراق
منابع غیر رسمی عراق از افزایش تعداد تلفات درگیری منطقه سبز در مرکز بغداد به ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی خبر دادند.

افزایش تعداد تلفات به ۳۰ کشته و ۷۰۰ زخمی

یک منبع پزشکی عراق به شبکه الجزیره گفته که در جریان رویدادهای منطقه سبز بغداد که بعد از ظهر دیروز به دنبال اعلام کناره‌گیری رهبرجریان صدر عراق از دنیای سیاست آغاز شده است، ۳۰ نفر کشته شدند.

منبع پزشکی که نامش فاش نشده است، اظهار داشت که در جریان این تحولات همچنین ۷۰۰ نفر از جمله ۱۱۰ نیروی امنیتی زخمی شدند.

آیت الله "سیدکاظم حائری" از مراجع بزرگ شیعیان عراق دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از مقام مرجعیت شیعیان عراق به دلیل کهولت سن و ضعف جسمانی کناره گیری کرد؛ ایشان پس از آیت الله محمد سید صدر (پدر مقتدی صدر) یکی از مراجع مهم شیعیان عراق است.

آیت الله سید کاظم حائری در این بیانیه همچنین از مردم عراق خواست که وحدت کلمه خود را حفظ کنند و راه را بر اجرای پروژه‌های استعماری و صهیونیستی برای ایجاد فتنه ببندند و برای پایان دادن به «اشغالگری خارجی به خصوص آمریکایی» تلاش کنند.

وی همچنین خطاب به فرزندان شهید آیت الله سید محمد صدر تصریح کرد: فرزندان شهیدان صدر باید بدانند که علاقه به آن شهید کفایت نمی‌کند، بلکه باید با عمل صالح و پیروی واقعی از آموزه‌های آنان باشد و صرف ادعا یا وابستگی کافی نیست.

در این بیانیه تأکید شده که هرکس به نام شهیدان صدر در پی تفرقه در میان شیعیان و ملت عراق باشد یا به نام آنان خود را متصدی رهبری سازد بدون آنکه از اجتهاد یا دیگر شرایط رهبری شرعی برخوردار باشد «در واقع صدری نیست هرچند مدعی آن باشد یا به آنان منتسب شود».

به دنبال این موضوع، "مقتدی صدر" رهبر جریان صدر عراق از فعالیت‌های سیاسی، کناره گیری کرد و طرفدار جریان وی به کاخ ریاست جمهوری عراق در منطقه سبز بغداد یورش بردند و ساعاتی بعد و پس از تسلط نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری، طرفداران مقتدی صدر عقب نشینی از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir