هشدار بولتون نسبت به حمله اتمی روسیه
مشاور امنیت ملی دولت ترامپ معتقد است تهدید جنگ هسته‌ای با روسیه "بسیار نزدیک‌تر" از قبل است.

تهدید جنگ هسته‌ای با روسیه ‌بسیار نزدیک‌تر‌ از گذشته است

به نوشته پایگاه اینترنتی هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ در مصاحبه با یک برنامه رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ را تایید خواهد کرد یا خیر گفت: " بعد از این موفقیت‌های اوکراین در شمال این کشور هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که چنین اتفاقی بیفتد. اما به این نقطه نسبت به هر زمانی نزدیکتر شده‌ایم."

بولتون که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دوران ریاست ‌جمهوری ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی دولت او خدمت کرد در ادامه این مصاحبه گفت، "همیشه" پیش‌بینی کرده، پوتین از سلاح‌های هسته‌ای تا زمانیکه نیروهای اوکراینی موفق شوند که از مرز روسیه عبور کنند استفاده نخواهد کرد.

او گفت: " ریسک بالقوه استفاده از سلاح هسته‌ای در سطحی نیست که تغییری در میدان جنگ ایجاد کند بلکه در سطح تقویت موضع پوتین در داخل کشورش است."

این اظهارات بولتون بعد از آن مطرح می شود که ارتش اوکراین هفته گذشته یک ضد حمله گسترده را علیه نیروهای روسیه که در ماه فوریه به اوکراین حمله کردند، آغاز کرد.

بولتون موقعیت سیاسی کنونی پوتین را با لفظ "به خطر افتاده" توصیف کرد و مدعی شد که رئیس‌جمهور روسیه اکنون "بیشتر از هر زمان پس از حمله به اوکراین به دردسر افتاده است."

وی افزود: ما باید به این فکر کنیم که چگونه از این وضعیت بهره بگیریم.

بولتون که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بوده اظهار کرد، اکنون که اوکراین نیروهای روسیه را به عقب رانده است، "شانسی" برای تسلیم شدن روسیه وجود ندارد.

او ادامه داد: "این نشانه ضعف خواهد بود. این شکست به حدی مهم هست که اثرات سیاسی داشته باشد."

بولتون از مهارت اوکراین در جنگ گفت و این کشور را مستحق "اعتباری بزرگ" دانست.

بولتون در مورد روسیه هم گفت: "درست زمانی که فکر می‌کنید ارتش روسیه نمی‌تواند عملکرد بدتری داشته باشد، آنها شما را غافلگیر می‌کنند و بدتر عمل می‌کنند."




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir