واکنش جدید آمریکا به اعتراضات در ایران
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن روی ناآرامی‌ها در ایران قرار دارد، نه مذاکرات احیای برجام.

تمرکز ما روی ناآرامی‌ها در ایران است، نه مذاکرات برجام


ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری که شامگاه چهارشنبه برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا واشنگتن هنوز به مذاکرات برجامی با ایران ادامه می‌دهد؟» گفت که در حال حاضر این مذاکرات، تمرکز ایالات متحده نیست.

وی در ادامه بدون اشاره به کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی طرف آمریکایی در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها که سبب شده است این رایزنی‌ها تاکنون بی‌نتیجه باقی بماند، تلاش کرد ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات بداند و گفت: مقامات ایران به‌طور واضح نشان دادند که آماده این توافق نیستند. به نظر می‌آید که حصول یک توافق قریب‌الوقوع هم نخواهد بود. خواسته‌های ایران غیر واقع‌بینانه و فرا برجامی است و آنچه در طول هفته‌های گذشته شنیدیم و خواندیم نشان دهنده تغییر موضع مقامات ایران نبوده است.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، ند پرایس همچنین با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران تاکید کرد که اکنون تمرکز واشنگتن روی اعتراضات در ایران قرار دارد و آنها از هر طریقی که بتوانند از آن حمایت می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکرار این ادعا که نیروهای امنیتی ایران با خشونت با افراد حاضر در ناآرامی‌ها برخورد می‌کنند، گفت که واشنگتن تلاش می‌کند تا عواقب و هزینه‌ای را بر مسئولان این وضعیت در ایران تحمیل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی -آمریکایی به ایالات متحده و وضعیت سایر شهروندان آمریکایی زندانی در ایران به تکرار ادعاها درباره علت حبس این افراد پرداخت و تصریح کرد: آزادی اتباع آمریکایی زندانی در ایران همواره یکی از اولویت‌های وزارت امورخارجه بوده است و ما رایزنی درباره آنها را حتی پیش از شروع مذاکرات احیای برجام در سال گذشته آغاز کردیم و در حال حاضر نمی‌توانم درباره روند گفت‌وگوها اطلاعاتی ارائه دهم اما تاکید می‌کنم که این موضوع از اولویت‌های ماست.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir