ادعای ناتو درباره توافق موشکی ایران و روسیه
دبیرکل ناتو ادعا کرد ایران ارسال موشک بالستیک به روسیه را در نظر دارد.

ادعای ناتو: ممکن است ایران به روسیه موشک بالستیک بفرستد


«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پنجشنبه شب ادعای احتمال ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه توسط جمهوری اسلامی ایران را طرح کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، استولتنبرگ در کنفرانسی خبری در استانبول ترکیه ادعا کرد: «شاهد هستیم که ایران به روسیه پهپاد ارائه می‌کند و ارسال موشک بالستیک به روسیه را در نظر دارد».

دبیرکل ناتو در ادامه ادعاهای خود گفت: «این کار غیر قابل قبول است. هیچ کشوری نباید در این جنگ غیرقانونی برای مسکو کمک فراهم کند».

تکرار ادعای ارسال پهپاد ایران به روسیه در شرایطی صورت گرفته که مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی بارها در رد این ادعای تکراری اوکراین و متحدان غربی این کشور اعلام کرده‌اند که تهران پهپاد و موشکی به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین تحویل نداده و در تلاش برای توقف این جنگ از مجاری دیپلماتیک است.

با این حال اخیراً «دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با دمیدن بر ادعای تکذیب شده کی‌یف و متحدان غربی آن درباره ارسال پهپاد و موشک‌ ایران به روسیه را تکرار کرد و خواستار توقف این اقدام ادعایی شد.

این مقام ارشد اوکراینی طی کنفرانس خبری در کی‌یف گفت: «من گفته‌ام و باز هم تکرار خواهم کرد که وقتی صحبت از همدستی هر کشوری در تجاوز روسیه و کشتار شهروندان ما می‌شود، در پاسخ به آنها واقعا بی‌رحمانه عمل خواهیم کرد زیرا این درباره حفاظت از کشور و شهروندان ما است».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز که در هفته‌ها و ماههای اخیر، لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید بخشیده است، بار دیگر در مصاحبه با یک رسانه اسرائیلی، گزافه‌گویی‌های خود را تکرار کرد و خواستار کمک از رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

ادعای دبیر کل ناتو درباره اینکه ایران قصد دارد به روسیه موشک بفرستد در حالی است که کشورهای عضو ائتلاف ناتو از زمان آغاز جنگ اوکراین سیلی از کمک‌های تسلیحاتی را روانه اوکراین کرده‌اند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.ir