توضیح «فارس» درباره انتشار «بولتن‌ های محرمانه»
خبرگزاری فارس در اطلاعیه شماره۲، جزئیاتی از حمله سایبری به این خبرگزاری را بیان کرده است

خبرگزاری فارس درباره انتشار «بولتن‌ های محرمانه» توضیحاتی ارائه داد

این خبرگزاری نوشته:

گروه هکری یک سرویس جاسوسی که خود را «پاداش سیاه» معرفی می‌کند در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه روز جمعه گذشته با نفوذ به برخی سرورهای خبرگزاری فارس برای دقایقی اطلاعیه خود را روی سایت خبرگزاری منتشر و اعلام کرد اطلاعات خبرگزاری فارس را کاملا از بین برده است.

به دنبال این اقدام فعالیت سایت حدود یک روز و نیم برای کشف منشا آلودگی متوقف شد که البته بعضی سرویس‌ها مثل سیستم کامنت‌گذاری  تا ارتقای امنیت شبکه موقتا غیر فعال شده است.

این گروه مدعی شده بود که کلیه اطلاعات خبرگزاری فارس را از بین برده است و تلاش داشت فعالیت خبرگزاری فارس را به صورت بلندمدت متوقف کند که عملا به جز حذف اطلاعات روز جمعه موفق به این کار نشد.

همزمان جریان رسانه‌ای این سرویس جاسوسی با اقدامات سخیف و دروغین، ترور شخصیت و تهدید خبرنگاران را در دستور کار قرار داده است.

همچنین جزوه مربوط به رصد شنیده‌های محافل رسانه‌ای، شایعات فضای مجازی و ادعاهای رسانه‌های بیگانه که به هر دلیل امکان صحت‌سنجی آن برای خبرنگاران فارس میسر نمی‌شد، جهت بهره‌برداری رسانه‌ای و خنثی‌سازی شایعات آرشیو شده و یا برای آگاهی برخی مسئولان و موثرین ارسال می‌شد.

این جریان رسانه‌ای از این مطالب به‌عنوان اخبار سری نامبرده و در مواردی با تغییر و مخدوش کردن برخی عبارات و واژه‌ها مطالب جعلی را به‌عنوان خبر و سند جلوه داده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com