اظهارات امیدوارکننده وکیل یک محکوم به اعدام
احمدی گفت: روز گذشته در دیوان عالی کشور بودم با خود قاضی هم صحبت کردم، برای همین می‌گویم که بشدت امیدوارم. به نظر می‌رسد هفته آینده انشالله خبر نقض حکم اعدام موکلم را بشنویم.

تازه‌ترین وضعیت پرونده سهند نورمحمدزاده در دیوان عالی کشور


حامد احمدی وکیل پرونده سهند نورمحمدزاده از محکومان وقایع اخیر با اشاره به آخرین وضعیت پرونده موکل خود عنوان کرد: حکم به دیوان رفته و در حال بررسی است. ما به شدت امیدواریم. نوع رفتار و استقبال از دفاعیات ما و حرف‌های ما که توسط قاضی محترم شنیده شد، امیدواری ما را بالغ بر ۹۰ درصد کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم حکم اعدام هرچه زودتر نقض شود، خاطرنشان کرد: اتهامات مربوط به اجتماع و تبانی و موارد دیگر، بحث‌های حقوقی دیگری را می‌طلبد ولی به شدت نسبت به نقض حکم اعدام امیدوار شده‌ایم.

احمدی در مورد زمان احتمالی اعلام نتیجه درخواست فرجام‌خواهی عنوان کرد: به نظر من زمان آن مشخص نیست چون زمان تحت اختیار و اطلاع ما نیست، من روز گذشته در دیوان عالی کشور بودم با خود قاضی هم صحبت کردم، برای همین می‌گویم که بشدت امیدوارم. به نظر می‌رسد هفته آینده انشالله خبر نقض حکم اعدام موکلم را بشنویم.

وکیل پرونده سهند نورمحمدزاده در پاسخ به این سوال که آیا شما مستندات جدیدی به دادگاه ارائه داده‌اید، گفت: بله. روز گذشته هم به همراه پدر آقای نورمحمدزاده به دیوان عالی کشور رفتم، مستندات جدیدی ارائه دادیم، استشهادیه‌ای ارائه کردیم از افرادی که در آن روز و در آن واقعه حضور داشتند و کنده شدن نرده‌ها توسط افراد دیگری را شهادت می‌دهند و شهادت می‌دهند که سهند این اقدام را انجام نداده است. این استشهادیه را به دیوان دادیم یک سری مسائل دیگر را هم به دیوان ارائه کردیم.

احمدی یادآور شد: اکنون سه لایحه داده‌ایم؛ یک لایحه اعتراضی به دادگاه بدوی دادیم که به واسطه همین لایحه پرونده به دیوان رفت، یک لایحه با مستندات جدید هم ارائه دادیم در کنار آنها یک درخواست دیگر هم دادیم که بیشتر از این نمی‌توانم در مورد آن توضیح دهم فقط اینقدر بگویم که روز گذشته نظرات نسبت به پرونده موکلم مثبت بود و بعد از صحبت کردن با رئیس شعبه احساس کردم ایشان هم به آنچه من گفتم و نوشتم خوشبین است.

وی اظهار داشت: ان‌شاالله پرونده در مسیر نقض حکم پیش می‌رود. من به شدت معتقدم اگر هر کدام از ما از من به عنوان وکیل گرفته تا شما به عنوان رسانه‌های داخلی نسبت به موضوعات شفاف و تحلیل‌گر باشیم، جامعه ظرفیت پذیرش احکام صادره را بیشتر خواهد داشت و آرامش به جامعه قطعا تزریق خواهد شد.

احمدی با اشاره به شرایط خانواده موکل خود گفت: پدر آقای نورمحمدزاده همه زندگی خود را رها کرده و دنبال کارهای سهند است. دو ماه است که خود من یک پرونده قبول نکرده‌ام. تمام تمرکز و زندگی من روی این پرونده است تقریباً هر روز به دادگاه‌های مختلف سر زده‌ام امیدوارم اقدامات ما و دعای خیر مردم در این خصوص نتیجه بدهد.

در کیفرخواست صادر شده برای سهند نورمحمدزاده فرزند جعفر متولد ۱۳۷۵ آمده است که وی متهم است به محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir