امیرعبداللهیان: مسیر تبادل پیام ها ادامه دارد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که مسیر تبادل پیام‌ها در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: ما در مسیر دستیابی به توافق، گام‌هایی را تعریف کرده‌ایم و فکر می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی می‌شود.

در آینده‌ای نزدیک یکی‌از گام‌های تعریف‌شده در مسیر توافق عملیاتی می‌شود



حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت: مسیر تبادل پیام‌ها همچنان ادامه دارد؛ در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا علیه ایران، بندی آورده شده بود که تاکید داشت که کشورهای اروپایی باید از برجام عبور کنند و اعلام کنند که برجام دیگر اولویت ما نیست ولی در همین پارلمان احساسی اروپا، این بند رای نیاورد.

وی با تاکید بر این‌که همچنان پیام‌ها در حال تبادل است، خاطرنشان کرد:‌ ما در مسیر دستیابی به توافق، گام‌هایی را تعریف کرده‌ایم و فکر می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی می‌شود.

امیرعبداللهیان در همین ارتباط گفت: ما در پاسخ به پیام آمریکایی‌ها که به‌صورت مستمر در این زمینه انجام می‌شود، چارچوبی را تعریف کرده‌ایم و بر همان اساس پیش می‌رویم.

وی با بیان این‌که طرف‌های مقابل، گزینه دیگری در این ارتباط ندارند و به همین دلیل نیز در قطعنامه پارلمان اروپا بند عبور از برجام رای نمی‌آورد و حذف می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل آمریکایی‌ها که از سه کشور اروپایی زودتر فهمیدند که در پی اغتشاشات در ایران خبری نیست، برای بازگشت به برجام تاکید و اصرار دارند. گرچه در فضای رسانه‌ای ریاکاری خود را ادامه می‌دهند.

امیرعبداللهیان افزود: در عرصه دیپلماسی پیام‌های دیپلماتیک مهم است و همان‌طور که گفتم تبادل پیام‌ها ادامه دارد و در این روند و تبادل پیام‌ها تحقق منافع ملی کشور برای ما دارای اولویت جدی و مهم است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir