جزئیات تازه از حمله به کارگاه وزارت دفاع در اصفهان
خبرگزاری رسمی دولت جزئیات دقیق از حمله ناموفق شنبه شب به کارگاه وزارت دفاع در اصفهان را منتشر کرد

جزئیات دقیق از حمله ناموفق شنبه شب به کارگاه وزارت دفاع در اصفهان

ایرنا نوشت:

* خبرنگار ما به جزئیات بیشتری از حمله ناکام شنبه شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان دست یافته که حاکی از عملکرد موفق سامانه‌های جنگ الکترونیک در مقابله با ریزپرنده‌های مهاجم است.

* ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد.

* خبرنگار ما در پیگیری از منابع آگاه و مطلع درباره این حادثه به جزئیات بیشتری دست یافت که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

* در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند.

یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند.

این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

گفتنی است که یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir