ادعای سفیر آمریکا در اسرائیل درباره ارتباط با ایران
تام نایدز، سفیر آمریکا در اسرائیل با تکرار ادعای کشورش مبنی بر حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین، گفت که واشنگتن به این دلیل، حاضر به بازگشت به میز مذاکرات احیای توافق هسته‌ای نیست.

در حالی که ایران به روسیه برای جنگش در اوکراین پهپاد می‌دهد، وارد مذاکرات با تهران نخواهیم شد



به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، تام نایدز، سفیر آمریکا در قدس اشغالی درباره روند احیای توافق هسته‌ای (برجام) از طریق مذاکرات وین با اشاره به این‌که «توافق هسته‌ای در حال حاضر دچار وقفه شده است»، ادعای واشنگتن مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده و گفت که «آمریکا در حالی که ایران به روسیه برای جنگش در اوکراین پهپاد می‌دهد، وارد مذاکرات غیرمستقیم با تهران نخواهد شد».

او در کنفرانسی در قدس اشغالی مدعی شد: ایرانی‌ها در حال عرضه پهپاد‌ها به روسیه هستند که اوکراینی‌های بی‌گناه را می‌کشد. امروز هیچ شانسی برای بازگشت به میز مذاکره وجود ندارد.

نایدز ادامه داد: اولا، به گفته رییس جمهور بایدن، نظاره‌کر دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی نخواهیم بود. دوما، تمامی گزینه‌ها روی میز است. سوما، اسراییل می‌تواند و باید هر کاری لازم باشد برای مواجهه با این موضوع انجام دهد و ما از آن حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات آمریکایی علیرغم این که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی کشور ندارد، گفت: تهدید ایران هسته‌ای فقط برای اسراییل نیست، تهدیدی برای خاورمیانه و آمریکا نیز محسوب می‌شود. ما روی این متمرکزیم.

نایدز بیان کرد: همکاری میان اسراییل و آمریکا در قبال ایران به روال همیشگی است. همه روزه است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com