توضیح قوه قضاییه درباره علت فوت پیمان گلوانی
رسانه‌های ضد انقلاب درباره مرگ یک زندانی به نام پیمان گلوانی اقدم به دروغ‌گویی می‌کنند. قوه قضاییه اعلام کرده که او کلاهبردار حرفه‌ای اینترنتی بود که با اتهام کلاهبرداری در زندان بوده و در بیمارستان بر اثر بیماری خونی فوت کرده است.

 گلوانی با اتهام کلاهبرداری در زندان بوده


رسانه‌های ضد انقلاب در روزهای اخیر مجدداً به خبرسازی‌های کذب درباره مرگ افراد مختلف بر اثر شکنجه در بازداشت‌گاه‌ها روی آورده‌اند.

این رسانه‌ها در یک عملیات رسانه‌ای فریب‌آمیز، نام فردی با عنوان "پیمان گلوانی" را مطرح کرده و مدعی هستند وی ۱۴ روز پس از بازداشت در مهاباد و حین انتقال به زندان ارومیه زیر شکنجه کشته شده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این موضوع از اساس کذب بوده و صحت ندارد.

رسانه‌های ضد انقلاب در حالی مدعی شده‌اند که این فرد زندانی سیاسی (امنیتی) بوده و در اثر شکنجه جان خود را از دست داده است، که براساس پرونده قضایی، این فرد دارای شاکی خصوصی بوده و به اتهام کلاهبرداری در زندان به سر می‌برده است.

ناصر عتباتی؛ رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با جزییات پرونده پیمان گلوانی گفت: فرد مذکور یک کلاهبردار اینترنتی حرفه‌ای بوده که پرونده‌های مختلفی در سطح کشور داشته و با قرار وثیقه به زندان معرفی شده بوده است.

عتباتی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر، هیچ فردی از اعضای خانواده این متهم برای پیگیری‌ امور پرونده به مرجع قضایی مراجعه نمی‌کرد.

وی افزود: متهم گلوانی به لحاظ عجز از تودیع وثیقه در زندان به سر می‌برد و در تاریخ ۴ تیرماه ۱۴۰۲، به دلیل بیماری خونی در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت ولی متاسفانه به دلیل شدت بیماری فوت کرد.

رئیس گل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: ادعاها در رابطه با مرگ این فرد بر اثر شکنجه مانند دیگر موارد دروغی که از سوی رسانه‌های ضد انقلاب مطرح می‌شود، صحت ندارد و ساخته و پرداخته ذهن دشمنان ملت ایران است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir