دستگیری تبعه های آمریکایی در ایران
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که ایران یک تبعه آمریکایی دیگر را زندانی کرده است. این رسانه‌ها به نقل از منابع خود نوشتند که دستگیری این شخص، بخش مرکزی مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران است.

دستگیری چهارمین تبعه آمریکایی در ایران / این فرد، بخش مرکزی مذاکرات برای تبادل زندانیان با تهران است


 ساعاتی پیش برخی رسانه‌های آمریکایی از دستگیری چهارمین تبعه آمریکایی در ایران خبر دادند.این رسانه‌ها به نقل از منابع خود نوشتند که دستگیری این شخص، بخش مرکزی مذاکرات برای تبادل زندانیان با ایران است.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به درخواست المانیتور برای تایید گزارش‌های منتشر شده، این رسانه را به گفت‌وگوی روز یکشنبه جیک سالیوان با شبکه سی‌بی‌اس ارجاع داد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این گفت‌وگو عنوان کرده بود: ما از روزی که رئیس‌جمهور بایدن به دفتر ریاست‌جمهوری آمد، سخت تلاش کردیم تا چهار زندانی که به طور ناعادلانه در ایران در حبس به سر می‌برند را آزاد کنیم.

سالیوان همچنین در ادامه گفته بود: ما با ایران هم تماس‌های غیرمستقیمی در این زمینه داشته‌ایم تا به توافقی در زمینه آزادی آن‌ها دست پیدا کنیم. متاسفانه در حال حاضر به تفاهم نرسیده‌ایم. یک سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل به درخواست المانیتور برای اظهارنظر درخصوص این مسئله پاسخ نداده است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir