عبور ناور جنگی آمریکا از تنگه هرمز
ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سوار بر ناو جنگی «یواس‌اس توماس هادنر» با عبور از تنگه هرمز به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در امارات متحده عربی رفته و پس از آن با حمید بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیدار کرده است.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با ناو جنگی از تنگه هرمز عبور و با پادشاه بحرین دیدار کرد

 دفتر فرمانده مرکزی آمریکا -سنتکام- روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام فهرست دیدارهای ژنرال کوریلا نوشته این فرمانده ارتش آمریکا جزییات توانمندی‌های ناوگان‌های آمریکایی در خلیج فارس را بررسی و با شرکای نظامی ایالات متحده در این منطقه هم درباره امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز رایزنی کرده است.

به نظر می‌رسد سفر ارشدترین مقام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که همزمان با اعزام ۳ هزار نیروی نظامی به همراه دو ناو جنگی به خلیج فارس که روز گذشته خبر آن اعلام شد صورت گرفته باشد.

تقویت نیروی نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس با هدف حمایت از امنیت تجارت جهانی نفت روی دریا و مقابله با توقیف نفتکش ها عنوان شده است. تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است که این استقرار به تلاش‌ها برای «بازدارندگی از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و کاهش تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران و توقیف کشتی‌های تجاری» می‌افزاید.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir