حمایت وزیر کشور از زن آمر به معروف در نارنجستان
احمد وحیدی وزیر کشور درباره درگیری بین آمر به رعایت حجاب و فرد دیگری در شیراز و اینکه آغازکننده درگیری آمر به رعایت حجاب بوده است، تأکید کرد: نه، این حرف غلط است به این دلیل که قوه قضائیه برای کسی حکم داد که به آمر رعایت حجاب حمله کرده بود. این گزارش غلط است و آمر به رعایت حجاب براساس اصول تذکر داده و فرد مقابل او خلاف عمل کرده بود.

آمر به رعایت حجاب براساس اصول، تذکر داده و فرد مقابل او خلاف عمل کرده بود

 وزیر کشور گفت: چهره‌ بودن یا نبودن کاندیداها به ارزش‌گذاری منجر می‌شود و نمی‌خواهیم این اقدام را انجام دهیم اما باید گفت که از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقد مردم بر عملکرد ما بسیار خوب است. از خدا می‌خواهیم که مردم ما را نقد کنند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در وزارت کشور جلوی اقدامات تشریفاتی و هزینه‌بر گرفته شده است یا نه، تصریح کرد: اگر منظور از تشریفات، کارهای زائد است که نباید انجام شود، چون مذموم است و انجام‌ندادن این کارها، حسن نیست بلکه یک تکلیف است.

وحیدی درباره طرح آبرسانی به زابل یادآور شد: در مورد آبرسانی به زابل به‌ شدت در تلاش هستیم‌. البته برخی از پروژه‌ها ممکن است زمان‌بر باشد ولی از موضوعات جدی و در دستور کار ما است.

وزیر کشور درباره پیش‌ثبت‌نام چهره‌های سیاسی در انتخابات و اینکه آیا آماری از پیش‌ثبت‌نام آنان وجود دارد یا خیر، گفت: چهره‌بودن یا نبودن کاندیداها به ارزش‌گذاری منجر می‌شود و ما نمی‌خواهیم این اقدام را انجام دهیم اما باید بگویم که از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات وزارت کشور برای راهپیمایی اربعین اظهار کرد: کارها در حال انجام است. مشکلی در سامانه سماح داشتیم که از دیروز یک سامانه هم سازمان حج و زیارت راه‌اندازی کرد و امیدواریم امروز مشکل سامانه اصلی هم رفع شود.

وحیدی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پرونده حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، تاکید کرد: متهمان این پرونده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند و باید محاکمه شوند و مراحل بعدی طی شود. خود فرد تروریست اهل تاجیکستان بوده است.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات نسبت به در نظرنگرفتن اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهایی در حرم شاهچراغ، تصریح کرد: برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ در نظر گرفته شده و اقدام هم شده بود اما در مقایسه با حمله‌ای که طراحی شده بود  و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و حتی شلیک به فرد مهاجم، این اتفاق تلخ رخ داد. البته تحکیم حفاظت از حرم شاهچراغ هم در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درگیری بین آمر به رعایت حجاب و فرد دیگری در شیراز و اینکه آغازکننده درگیری آمر به رعایت حجاب بوده است، تأکید کرد: نه، این حرف غلط است به این دلیل که قوه قضائیه برای کسی حکم داد که به آمر رعایت حجاب حمله کرده بود. این گزارش غلط است و آمر به رعایت حجاب براساس اصول تذکر داده و فرد مقابل او خلاف عمل کرده بود.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: entekhab.ir