آمریکا پاسخ صحبت های امیرعبداللهیان را داد
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به سوالاتی درباره تاکید وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و هشدار او نسبت به پیامدهای گسترش این جنگ در نتیجه تداوم سیاست‌های واشنگتن و رژیم صهیونیستی پاسخ داد.

در صورت گسترش جنگ، جنگ افروزان قادر به تحمل تبعات آن نخواهند بود


 در پی حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری و متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیامدهای آن، از جمله گسترش جنگ، گفت: ما به وضوح گفته‌ایم که به دنبال درگیری با ایران نیستیم. نمی‌خواهیم این درگیری به هر طریقی گسترش پیدا کند.

میلر ادامه داد: «اما همان‌طور که وزیر امور خارجه (آمریکا) گفت، ما از منافع و کارکنان آمریکا در منطقه دفاع خواهیم کرد. تا به حال هم اقداماتی در این راستا انجام داده‌ایم. به گفته وزیر دفاع، اگر لازم باشد اقدامات دیگری انجام دهیم، در زمان و مکانی که بخواهیم انجامش خواهیم داد.»

او همچنین در پاسخ به سوالی دیگری درباره اظهارات وزیر امور خارجه ایران راجع به پاسخ جنبش مقاومت به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی گفت: «من فقط می‌گویم که در پیام‌های علنی و غیرعلنی‌مان به ایران به وضوح گفته‌ایم که نباید این جنگ را گسترش دهد یا از این وضعیت بهره‌برداری کند. همان طور که گفتم، اگر به نظامیانمان حمله شود، پاسخ خواهیم داد.»

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی این مطرح می‌شود که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به ترکیه سفر کرده بود، در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود درباره جنگ غزه گفت: در صورت عدم توقف فوری نسل‌کشی و جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه منطقه به سمت اتخاذ تصمیمی بزرگ و تعیین کننده بسیار نزدیک خواهد شد.

امیرعبداللهیان  در همین راستا گفت: در صورت عدم توقف فوری جنگ، مسئولیت خارج شدن منطقه از کنترل تمام طرف‌ها و گسترش ابعاد جنگ ، به صورت مستقیم متوجه آمریکا و اسرائیل و دیگر حامیان  این رژیم است.

او در بخش دیگری از این نشست با هشدار نسبت به گسترش جنگ در صورت عدم توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: در صورت گسترش جنگ، جنگ افروزان قادر به تحمل تبعات آن نخواهند بود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این سفر، در جمع خبرنگارن اظهار کرد که در جریان سفر اخیرش به قطر در دیدار و رایزنی با مقامات دوحه در مورد موضوع ابتکارهای سیاسی در ارتباط با تحولات اخیر گفت‌وگو شد و این موضوع در دستور کار مشترک گفت‌وگوها بین دو طرف قرار داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط گفت: چند روزی است ایده‌ای مطرح است که آتش‌بس موقت فوری ایجاد شود و در سایه آن کمک‌های انسان‌دوستانه به صورت سریع به غزه وارد شود و همچنین تبادل زندانی‌های غیرنظامی از سوی دو طرف انجام شود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در این ارتباط موضوع آزادی زنان، کودکان و نوجوانانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، مورد بررسی قرار گرفته است.

او با گفتن این که «ابتکارات و راه‌حل‌های سیاسی و همچنین برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و یا عربی در دستور کار است»، افزود: جریان مقاومت هم به مقتضیات شرایط و در صورت ادامه وضعیت کنونی و تداوم حملات تصمیمات مقتضی در زمان خود اتخاذ می‌کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه که ما از مقاومت و رایزنی با مقامات آن دریافتیم این است که در صورت ادامه حملات و انجام قتل عام و نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه مقاومت تصمیم مقتضی و مناسب خود را در سایر جبهه‌ها خواهد گرفت.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemadonline.ir