واکنش شدید کاخ سفید به حملات علیه مواضع آمریکا
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به حملات علیه نیروهای آمریکایی به شکل مناسب پاسخ خواهد داد.

کاخ سفید: به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی پاسخ خواهیم داد


 جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ادامه حملات به مواضع آمریکا در منطقه ‌و چگونگی پاسخ آمریکا به این حملات گفت: ما در گذشته به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه با قدرت پاسخ دادیم. نیروهای ما در خلیج فارس و خلیج عدن حضور دارند و به شکل مناسب پاسخ خواهیم داد.

پیش از این، یک مقام نظامی آمریکا به خبرنگاران اعلام کرده بود تعداد حملات به نیروهای آمریکایی در منطقه از روز ۱۷ اکتبر تاکنون به ۷۳ حمله شامل ۳۶ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و ۳۷ حمله در سوریه رسیده است.

جو بایدن رئیس جمهور امریکا نیز در نامه ای به روسای مجالس نمایندگان و سنا گفته بود: در واکنش به حمله‌های شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه، به نیروهای ایالات‌ متحده دستور داده تاسیسات سپاه و گروه‌های وابسته به آن را در عراق و سوریه هدف حمله قرار دهند.

در این نامه ادعا شده بود: حملات آمریکا به مواضع سپاه و گروه‌های وابسته به آن در عراق و سوریه طبق قوانین بین‌المللی و ماده ۵۱ منشور ملل متحد، با پرهیز از تلفات غیرنظامی و با هدف محدود کردن تنش‌ها و دفاع از شهروندان آمریکا انجام شد.

تام کاتن سناتور جمهوریخواه تندرو ایالت آرکانزاس در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفته است: در دوران ریاست جمهوری بایدن، ایران و نیروهای نیابتی آن تقریبا ۱۵۰ حمله علیه نیروهای آمریکایی در خاورمیانه انجام داده‌اند که دستکم ۶۶ مورد از این حملات بعد از ۱۷ اکتبر و آغاز جنگ اسرائیل با حماس رخ داده است.

این سناتور ضد ایرانی آمریکایی افزوده است: ما دفعات محدودی به این حملات پاسخ داده‌ایم آن هم زمانی بوده که نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه، در مقرهای خود نبوده‌اند. راه توقف حملات نیابتی‌های ایران به مواضع آمریکا، ترس و تردید و محتاط بودن در پاسخ نیست، بلکه راه آن، اقدام انتقام‌جویانه گسترده است تا مشخص شود که حملات علیه آمریکایی‌ها تحمل نخواهد شد.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه)  هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. مقاومت اسلامی عراق به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی که نوار غزه را بمباران می کرد و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده بود که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir