جزئیات شهادت 11 مامور پلیس در راسک
در پی حمله شبانه گروهک مسلح جیش الظلم به ستاد فرماندهی انتظامی شهر مرزی راسک 11 نیروی مدافع امنیت به شهادت رسیدند

اقدام تروریستی جیش الظلم بی پاسخ نمی ماند

در حمله تروریستی و ناجوانمردانه بامداد جمعه به مقر ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان، 11 نفر از افسران و سربازان فراجا شهید و 7 نفر نیز زخمی شدند. امروز شنبه در استان سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شد.

مطابق گزارش‌های رسمی، این حمله، غافلگیرانه و با طراحی پیچیده انجام شده است به‌گونه‌ای که تروریست‌ها در یکی از مسیرهای منتهی به مقر ستاد فرماندهی انتظامی، کمین کردند تا مانع رسیدن نیروهای کمکی شوند. از این رو نیروهای کمکی که برای یاری به همرزمان خود می‌آمدند، با کمین تروریست‌ها درگیر شده و پس از هلاکت و فرار چند نفر از آنان، خود را به مقر انتظامی محل درگیری رساندند.

گروهک تروریستی جیش الظلم که سابقه شرارت‌های بسیاری در منطقه دارد و از حمایت‌های لجستیکی امریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار است، مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد، چند نفر از تروریست‌ها در این حمله هلاک شدند و البته یک نفر نیز بازداشت شده است.

تعقیب و محاصره در روز جمعه

در تصویر منتشر شده از یک تروریست کشته‌شده، مشخص است که او لباس سربازان فراجا را به تن دارد که نشانه‌ای دیگر از طراحی ناجوانمردانه و غافلگیرانه این حمله است.

حمله تروریستی به مقر ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان مرزی راسک، در جنوب‌شرقی استان سیستان و بلوچستان ساعت 2 بامداد جمعه گذشته صورت گرفت. هرچند درگیری با دخالت دیگر نیروها و مقاومت نیروهای فراجا به پایان رسید، اما شواهد و گزارش‌ها نشان می‌دهد عملیات تعقیب تروریست‌های باقی مانده تا صبح دیروز نیز ادامه داشته است.

به این صورت که بالگردهای نظامی در منطقه، پروازهای شناسایی خود را برای ردیابی دیگر تروریست‌ها آغاز کرده بودند. هرچند تروریست‌ها برخی از کشته‌ها و زخمی‌های خود را همراه خود بردند، اما مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: تروریست‌ها موفق به فرار به آن سوی مرزها نشده و منطقه در محاصره است و سایر تروریست‌ها دستگیر خواهند شد.
اسامی شهدا و مجروحان

بر اساس اعلام معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، اسامی 11شهید مظلوم این حادثه تروریستی بدین شرح است: ابوالفضل شهرکی، پوریا شیخ، محمدحسن براهویی، حمیدرضا رضایی، حسن بابانیا، احسان بابایی، مسلم شجاعیان، مجید فیروزی‌نیا، محمد خمری، علی دشتپوری و علیرضا اکبری؛ همچنین اسماعیل دهکردی، حامد خمر، محمدعلی حسنی، محمدرضا جعفری، محمد صیادی، محسن پریشان و اسکندر عباسی 7 مجروح این حمله تروریستی هستند.

علیرضا مرحمتی همچنین ضمن ارائه گزارشی از حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک، از دفاع شجاعانه افسران و سربازان فراجا خبر داد و گفت: مأمورانی که در مقر نظامی بودند شجاعانه دفاع کردند و تعدادی از مهاجمان را مجروح کردندو به هلاکت رساندند. وی که صبح جمعه گذشته با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت:  وضعیت شهر راسک عادی بوده و اقدامات لازم نیز در حال انجام است.

تأکید  قوا بر مجازات عاملان جنایت

در همین راستا، آیت الله رئیسی در پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان، با تسلیت به خانواده‌های شهیدان این حادثه، از نیروهای مقتدر امنیتی و انتظامی خواست تا هر چه سریعتر عاملان و آمران این جنایت مذبوحانه را شناسایی کنند تا به سزای عمل ننگین خود برسند. رئیس قوه قضائیه نیز در پیامی شهادت جمعی از نیروهای جان برکف فراجا در شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت و بر مجازات عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای‌ اظهار کرد: مسئولان دستگاه قضایی استان موظف هستند ضمن صدور دستورات لازم به نیروهای امنیتی و انتظامی، تمامی اقدامات مقتضی را برای دستگیری و به کیفر رساندن این تروریست‌های وابسته به استکبار جهانی به عمل آورند.

رئیس مجلس نیز در پیامی حمله تروریستی به نیروهای غیور انتظامی راسک را محکوم کرد و گفت: دشمنان پلید و گروهک‌های تکفیری و شرور بدانند این تحرکات بی‌اثر با مجازاتی سرسختانه پاسخ داده خواهد شد.

اعزام هیأت فراجا به راسک

همچنین سخنگوی فراجا از اعزام هیأتی به سرپرستی سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده‌کل انتظامی به شهرستان راسک با دستور سردار رادان، فرمانده فراجا، با هدف بررسی و پیگیری این حمله تروریستی خبر داد.
روایت معاون امنیتی وزیر کشور

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، در تشریح جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک، گفت: حدود ساعت ۲ بامداد، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله و کمینی را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند.

مجید میراحمدی اضافه کرد: نیروهای کمکی انتظامی پس از اعزام، در کمین نیروهای تروریستی قرار گرفتند، اما با رشادت و شجاعت و با تقدیم ۲ شهید و مقاومت جانانه، موفق شدند خود را به کلانتری برسانند. آنان توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده و تلفاتی را از آنان گرفته و یک نفر را هم دستگیر کنند. وی با اعلام اینکه این حادثه در مجموع ۱۱ شهید و 7 زخمی داشت، اظهار کرد: تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را نیز تروریست‌ها با خود بردند. میراحمدی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌های متواری هستند، گفت: تعداد دقیق تروریست‌ها مشخص نشده است و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، مشغول تحقیق و بررسی هستند تا جزئیات دقیق را به اطلاع مردم برسانند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: rokna.net