ادعای عجیب نتانیاهو درباره ایران
نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ با یک شبکه آمریکایی گفت که راه حل دو دولت به معنای آن است که فلسطینیان بتوانند با ایران توافق نظامی امضا کرده و به واردات موشک بپردازند.

راه‌حل دو دولت یعنی فلسطینیان بتوانند با ایران توافق نظامی امضا کنند



«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت مناطقی که ارتش این رژیم در شمال محور فیلادلفیا پاکسازی کرده امکان استقرار غیرنظامیان در رفح را داشته و اسرائیل در حال برنامه ریزی برای آن است.

وی که با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» آمریکا مصاحبه می‌کرد، گفت: «راه حل دو دولت به معنای آن است که فلسطینیان می‌توانند ارتش داشته باشند و توافق‌های نظامی با ایران امضا کرده و به واردات موشک بپردازند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «فلسطینیان نباید هیچ قدرتی داشته باشند که بتوانند اسرائیل را تهدید کند».

نتانیاهو اضافه کرد: «باید کنترل امنیتی منطقه غرب اردن از جمله غزه در دستان اسرائیل باقی بماند».

باوجود گذشت ۱۲۸ روز از جنگ علیه غزه و افزایش تلفات ارتش رژیم اسرائیل که موجب عقب‌نشینی گردان‌ها و تیپ‌های نظامی شده، نتانیاهو از چند روز گذشته با رد شروط حماس برای آتش‌بس  مدعی شده که حمله زمینی را تا رفح ادامه داده و ظرف ۲ هفته آینده عملیات در این شهر جنوبی غزه را آغاز خواهد کرد.

این تصمیم موجب اعتراضات بسیاری شده و حتی مقامات ارتش اسرائیل را هم به مخالفت واداشته است. رئیس ستاد کل ارتش هرتزی هالوی  تاکید کرده که «عملیات در رفح مستلزم فراهم شدن شرایط مساعد از جمله عملیات تخلیه و هماهنگی با مصر است».

نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو بنیامین نتانیاهو امروز یکشنبه ۱۱ فوریه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی مدعی شد که «ما مسیر امنی را برای غیرنظامیان فراهم خواهیم کرد تا بتوانند آنجا را ترک کنند؛ عدم ورود به رفح به معنای شکست در جنگ و ابقای حماس در آنجاست».




گردآوری: گروه خبر سیمرفپغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir