ازسرگیری مذاکرات آتش بس غزه در پاریس
یک مقام حماس روز جمعه اعلام کرد که این جنبش در انتظار دریافت پیشنهادات جدید برای آتش‌بس در غزه از سوی میانجی‌گران است.

بمباران سنگین نوار غزه و شهادت دهها نفر دیگر


ک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز اعلام کرد مذاکرات هر یک از میانجی‌گران - آمریکا، مصر و قطر - بر سر آتش‌بس در غزه به طور جداگانه با رئیس سرویس اطلاعاتی موساد آغاز شده است.

این منبع مطلع در رابطه با آغاز مذاکرات جدی درخصوص برقراری آتش‌بس در غزه ابراز خوشبینی کرد. ۲ منبع مصری که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند عنوان کردند که «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر که روز گذشته دیداری با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس داشته، برای مذاکره با مقامات صهیونیستی راهی پاریس خواهد شد.

مقام مطلع حماس که می‌خواسته نام او  فاش نشود عنوان کرد که این جنبش در دیدار با مصری‌ها هیچ پیشنهاد جدیدی ارائه نداده‌ اما انتظار بازگشت میانجی‌گران از مذاکرات با رژیم صهیونیستی را می‌کشد.

او گفت: ما با آن‌ها صحبت کردیم و منتظر بازگشت آن‌ها از پاریس خواهیم ماند. دور قبلی مذاکرات بر سر آتش‌بس در غزه، به دلیل نخالفت تل‌آویو با پیشنهادهای حماس، به نتیجه نرسید.

مقاومت حماس تاکید کرده بود با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است، با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه بیش از ۲۸ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seeorgh.com/news
منبع: asriran.com