رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره سخنان اخیر آیت الله یزدی گفت: با صحبت‌های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می‌رسد و...
 
به گزارش ایلنا، رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره سخنان اخیر آیت الله یزدی گفت: با صحبت‌های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می‌رسد و درباره مسائل ایشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و در قوه قضاییه به صورت كتبی مطالبی را گوشزد خواهم كرد. 
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از استادان علوم سیاسی دانشگاه‌های قم در پاسخ به پرسش‌ها و نظرات جمع حاضر تاكید كرد: اسلام كامل‌ترین مكتب برای اداره همه ابعاد جامعه است و مكتب اهل بیت (ع) محكم‌ترین منبع شناخت اسلام و قرآن است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران این راه را انتخاب كرده و در بررسی عملكرد سی ساله جمهوری اسلامی، نقاط قوت ناشی از حركت در مسیر اسلام و نقاظ ضعف مربوط به اشخاص و انحراف آن‌ها از دستورهای اسلامی است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این كه ساختار نظام اسلامی متكی بر اسلام و سرمایه اعتماد مردم است و هر گونه انحراف از آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، تصریح كرد: اسلامیت و جمهوریت در قانون اساسی جداشدنی نیستند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه اصل ولایت فقیه را محور جمهوری اسلامی خواند و گفت: اگر ولایت و جایگاه رهبری آسیب ببیند نمی‌توان آینده خوبی برای كشور متصور بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین در پاسخ به پرسش یكی از حاضران درباره آنچه علت حملات و تخریب علیه وی توسط برخی اشخاص از جمله آقای یزدی خوانده شد، گفت: مهم‌ترین دلیل این حملات، مواضع اینجانب درباره لزوم رعایت حقوق مردم و همچنین دفاع از شخص رهبری و پرهیز از افراط بر اساس عقیده و اعتقاد قلبی‌ام است.
وی افزود: در مورد سخنان اخیر آقای یزدی همان گونه كه قبلا هم گفتم جوابم تاكنون به سخنان توام با عصبانیت و غرض‌آلود ایشان سلام بوده است، ولی با صحبت‌های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می‌رسد و درباره مسائل ایشان در زمان امام راحل و در جلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و در قوه قضاییه به صورت كتبی مطالبی را گوشزد خواهم كرد.
هاشمی رفسنجانی همگان به ویژه فعالان در عرصه سیاست را به رعایت اخلاق و تقوا دعوت كرد و گفت: رعایت نكات اخلاقی، توصیه‌های اسلام و نحوه عملكرد ائمه در برخورد با مسائل جامعه و مردم می‌تواند نظام اسلامی را به عنوان الگوی جهانی مطرح سازد.
گفتنی است در این دیدار برخی استادان با بیان نكاتی درباره جامعه اسلامی از دیدگاه نظری و عملی و همچنین تجربه حكومت اسلامی در سی ساله اخیر در ایران، نظراتشان را مطرح كردند.
 
 
خبر مرتبط:
انتقاد تندآیت الله یزدی از مواضع هاشمی
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:ilna.ir