انتخابات که تمام می شود همه شور و هیجان های روزهای رقابت هم به بایگانی می رود؛ شاید تا انتخابات بعدی. اما در این فضا...

انتخابات که تمام می شود همه شور و هیجان های روزهای رقابت هم به بایگانی می رود؛ شاید تا انتخابات بعدی. اما در این فضا سوء استفاده ها و هنجار شکنی هایی نیز باب می شود.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری و همه آنچه در آن گذشت تجربه ای بود که گوی مردمسالاری دینی در کشورمان را صیقل بیشتری داد. 

به گزارش خبرآنلاین آنچه در زمان رقابت و پس از مشخص شدن نتایج انتخابات گذشت باعث شد که بسیاری از وجوه انتخابات یا به خوبی دیده نشود و یا اینکه تحت الشعاع دعواهای انتخابات فراموش شود؛ موضوعاتی که بررسی آن می تواند در شناخت نیازها و خواسته های شرکت کنندگان در انتخابات و خواسته های آنها موثر باشد و از همه مهمتر مروری بر بخش های مغفول مانده آخرین رقابت انتخاباتی ایران اسلامی می تواند راه را بر رقابت های آتی آسان تر کند. 

گسترش اینترنت در کشور فرصت مغتنمی را در انتخابات اخیر فراهم کرد تا اخبار و تصاویر مربوط به رقابت دهم به سرعت و با حجمی بالا در اختیار شهروندان قرار گرفته و آنها از رخ دادهای روزانه مطلع شوند. 

همین موضوع باعث شد که رقبا در اوج روزهای گرم انتخابات با گزینش بخشهایی از تصاویر مخابره شده از مرکز و یا شهرهای دور و نزدیک به تبلیغ خود و بهره بردن از وجوه ضد تبلیغی حامیان رقیب استفاده کنند. 

در این میان انتشار گسترده تصاویر دختران و زنان حامیان 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی خبرگزاری ها، سایت های خبری و سایتهای و وبلاگهای وابسته به ستادهای انتخاباتی موجی از استفاده ابزاری از تصاویر را بیشتر به منظور تخریب رقیب فراهم کرد. 

گذشته از آنکه انتشار این تصاویر گزینش شده با موازین اخلاقی مطابقت دارد یا خیر - صرف نظر از منکر صاحبان تصاویر - سئوال اساسی که ایجاد شده این است که اقدام رسانه در استفاده ابزاری از تصاویر دختران و زنان منکری بزرگتر نبود که از کنار آن گذشتیم؟! 

ظاهرا این رویه و مچ گیرها به یکی از اولویتهای روتین برخی رسانه ها در زمان های خاص و از جمله فصلهای انتخاباتی تبدیل شده و اولین فرصت آن هم انتخابات آتی است. رویه ای که اخلاق در آن جایی ندارد و برای کوبیدن رقیب از هر ابزاری حتی آبروی حامیان یک نامزد انتخاباتی هم می تواند بهره برد.


 
گردآوری: گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir