کلینتون از پاسخ صریح به یک خبرنگار اسرائیلی درباره اینکه آیا وی هنوز از بیت المقدس به عنوان پایتخت غیر قابل تقسیم اسرائیل حمایت می کند خودداری کرد و افزود...
 
 
 
 هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت اسرائیل و فلسطینیان می دانند باید به راه حلی دست یابند که بیت المقدس را به نماد صلح و همکاری تبدیل کند و نه نقطه انفجار.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کلینتون که این اظهارات را یک روز پس از ازسرگیری مذاکرات مستقیم صلح بین اسرائیل و فلسطینیان در مصاحبه با خبرنگاران تلویزیونی اسرائیلی و فلسطینی بیان می کرد افزود هر دو طرف می دانند که برای تقویت مذاکرات ، زندگی روزمره فلسطینیان باید بیشتر بهبود یابد.

کلینتون از پاسخ صریح به یک خبرنگار اسرائیلی درباره اینکه آیا وی هنوز از بیت المقدس به عنوان پایتخت غیر قابل تقسیم اسرائیل حمایت می کند خودداری کرد و افزود " شما باید بدانید که من متعهد به ایجاد یک اسرائیل امن و ایمن هستم و معتقدم راه حل تشکیل دو کشور به سود اسرائیل است .

" وی تصریح کرد بیت المقدس هم برای اسرائیلی ها و هم فلسطینیان یک مسئله احساسی و جنجالی است.

کلینتون گفت من از آنچه که دو طرف در مورد آن به توافق برسند حمایت خواهم کرد و دو طرف به خوبی می دانند که باید درباره این مسئله بحث کنند و به توافق برسند . کلینتون و دیگر مقامات آمریکایی که میزبانی مذاکرات مستقیم بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به عهده داشتند به این مسئله اشاره نکردند که آیا دو طرف درباره مسئله بیت المقدس نیز بحث کردند یا خیر .
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir