اين خبرگزاری در ادامه با استناد به يك مقام ناشناس نهاد رياست‌جمهوری افزود، اين احتمال وجود دارد كه...
 
 
 سخنگوی وزارت امور خارجه كره جنوبی امروز(شنبه)‌اعلام كرد، وزیر امور خارجه این كشور به اتهام پارتی بازی در استخدام دخترش در این وزارتخانه، پیشنهاد استعفای خود را تسلیم كرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنكه یو میونگ هوان، وزیر امور خارجه كره جنوبی به پارتی بازی در استخدام دخترش در سمتی سطح متوسط در وزارت خود برای رسیدگی به امور تجارت آزاد متهم شد، وی استعفای خود را به لی میونگ باك، رئیس جمهور كره جنوبی ارائه داد.

كیم هی جونگ، سخنگوی ریاست جمهوری كره جنوبی اظهار كرد، لی از پیشنهاد استعفای این وزیر اطلاع دارد، ولی این سخنگو چیزی درباره اینكه این استعفا از سوی رئیس جمهور پذیرفته می‌شود یا خیر، اعلام نكرد.

بنا به اعلام خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی وزیر امور خارجه كره جنوبی تصریح كرد، یو از اینكه با استخدام دختر خود برای مردم ایجاد دردسر كرده، متاسف است.

سخنگوی وزارت امور خارجه كره جنوبی در این خصوص اظهارنظری نكرد.

این خبرگزاری در ادامه با استناد به یك مقام ناشناس نهاد ریاست‌جمهوری افزود، این احتمال وجود دارد كه لی استعفای وزیر خود را بپذیرد چرا كه رئیس جمهور دستور داده تا به هرگونه تقلب احتمالی در روند استخدام افراد رسیدگی كامل شود.

پیشنهاد استعفای وزیر امور خارجه كره جنوبی در حالی مطرح شد كه این كشور از سویی در حال آماده شدن برای میزبانی نشست سران گروه 20 كشور ثروتمند و در حال توسعه در ماه نوامبر است.

از سوی دیگر این استعفا با تلاشهای دیپلماتیك عمدتا از سوی چین و كره شمالی به منظور از سرگیری مذاكرات متوقف شده شش جانبه با هدف خاتمه دادن به برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای كره شمالی، هم‌زمان شده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir