وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از آغاز گفت‌وگوهای مستقیم بین تل‌آويو و حكومت خودگردان فلسطینی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، گفت‌ كه مذاكرات صلح ارتباطی با مسئله هسته‌ای ايران ندارد...
 
 
 وزیر خارجه آمریکا این نظر که مذاکرات صلح خاورمیانه مقدمه‌ای برای حمله نظامی به ایران است را رد کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «هیلاری کلینتون» یک روز پس از آغاز گفت‌وگوهای مستقیم بین تل‌آویو و حكومت خودگردان فلسطینی در مصاحبه با شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، گفت‌ كه مذاكرات صلح ارتباطی با مسئله هسته‌ای ایران ندارد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه آیا مذاکرات جاری با هدف جلب حمایت کشورهای عرب از حمله نظامی احتمالی علیه ایران برگزار می‌شود، به صراحت گفت که این مذاكرات ارتباطی با موضوع ایران ندارد.
وی همچنین گفت که «طرح صلح اعراب» که عربستان سعودی و اردن آن را به پیش می‌برند، بیانگر این طرز فکر رهبران عرب است که مناقشه اسرائیل و فلسطینی‌ها باید حل و فصل شود و چنین تحولی برای تمامی منطقه سودمند خواهد بود.
این در حالی است كه «اسماعیل هنیه»، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاكید كرده است كه مذاكرات حكومت خودگردان فلسطین با رژیم‌صهیونیستی هیچ پشتوانه ملی ندارد و به دستور مستقیم آمریكا برگزار می‌شود.
وی چهارشنبه گذشته در مراسم افطار دسته جمعی با شخصیت‌های برجسته و معتمد غزه كه توسط دولت منتخب فلسطین برگزار شد، تاكید كرد كه در همین جا و به نمایندگی از تمامی اقشار ملت شریف فلسطین اعلام می‌كنیم كه مذاكرات مستقیم هیچ پشتوانه ملی ندارد.
این مقام فلسطینی با تاكید بر این‌كه این مذاكرات تحت فشار و اجبار طرف آمریكایی برگزار می‌شود، گفت كه این مذاكرات از قبل شكست خورده است و به نفع ملت فلسطین نبوده، بلكه منافع طرف صهیونیستی را تامین می‌كند.
نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین ادامه داد كه با این مذاكرات مخالف هستیم و آن‌را طرحی شكست خورده می‌دانیم؛ نمی‌خواهیم بار دیگر فریب این طرف‌ها را خورده و از یك سوراخ دو بار گزیده شویم؛ ملت فلسطین در همه پیمان‌ها و توافق‌نامه‌ها اعم از كنفرانس مادرید، اسلو، وای ریور و دیگر توافق‌نامه‌ها ضربه خورده است و مذاكرات مستقیم نیز قرار است بر اساس شروط ظالمانه طرف صهیونیستی برگزار شود و به همین دلیل از آن حمایت نمی‌كنیم.
 
 
 
 
 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir