در پی انتشار خبر راه‌اندازی پایگاه خبری ـ تحلیلی BarackObama.ir "مایکل لدین" نومحافظه‌کار آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی این کشور، نسبت به راه‌اندازی این پایگاه اینترنتی متعلق به جمعی از فعالان رسانه‌ای در ایران واكنش نشان داد.


به گزارش "تابناک" به نقل از این تارنمای ایرانی لدین طی یادداشتی در پایگاه اینترنتی "نشنال ریویو" عنوان كرد
: جمهوری اسلامی ایران وب‌سایتی را به رئیس‌جمهور اوباما اختصاص داده است. بیشتر این سایت شایعه‌پردازی‌های بی‌اساس است البته کمی تفکر عمیق البته به سبک حكومت ایران در آن دیده می‌شود.

مایکل لدین متولد یکم آگوست 1941 در لس‌آنجلس آمریکا از نومحافظه‌کاران تندروی این کشور است که روابط بسیار نزدیکی نیز با بدنه دولت دارد.

وی در حالی سایت ایرانی باراك اوباما را به "شایعه‌پردازی بی‌اساس" متهم كرده كه در كارنامه خود، سابقه جالبی درخصوص شایعه‌پراكنی دارد. لدین همان كسی است كه چند سال قبل، شایعه بیماری مقام معظم رهبری را در رسانه‌های غربی مطرح كرد و آن‌ها را دچار توهم نمود. اما پس از دیدار مردمی رهبر انقلاب با مردم، وی واكنشی جز شرمساری و فرافكنی موضوع نیافت.

این یهودی آمریكایی كه دکترای فلسفه دارد، در مواجهه با ایران یك بار دیگر هم دچار شرمساری شده است. وی در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان، از دست‌اندرکاران اصلی ماجرای "ایران کنترا" بود كه از آن، به عنوان یك آبروریزی سیاسی برای آمریكا نام می‌برند.

اما از دیگر اقدامات ضد ایرانی لدین می‌توان به ارائه طرح براندازی جمهوری اسلامی از طریق ایجاد آشوب‌های قومی در سال 2004 به سازمان سیا اشاره کرد. وی در همین راستا کنفرانسی را در اکتبر سال 2005 میلادی با نام "اقوام ایرانی" در واشنگتن برگزار کرد و کوشید تا با سران گروهک‌های تجزیه‌طلب و قاچاقچی در مرزهای ایران رابطه برقرار کند.

لدین همچنین علاوه بر شایعه‌پراكنی، در جعل سند و سندسازی نیز تبحر خاصی دارد. وی در سندسازی علیه صدام حسین و طرح این ادعا که صدام در نیجر کیک زرد خریده بود، مشارکت داشته است گرچه این تلاش‌های وی و همقطارانش نیز در نهایت با حمله آمریكا به عراق و حذف حكومت ضدایرانی صدام و روی كار آمدن حكومت شیعی برگرفته از اكثریت عراق همراه شد. از این رو می‌توان وی را یكی از بدشانس‌ترین مقامات ضدایرانی آمریكا نامید.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir