تحولات اخیر عراق نشان می دهد که آمریکا در پی آن است که با توسل به تنش سیاسی و بحث تقویت ارتش عراق سالهای بیشتری را در این کشور بماند....
 
 

 کارشناسان بر این باورند که ایالات متحده احتمالا 50 هزار نظامی خود را به بهانه وجود تنشهای سیاسی و تقویت ارتش عراق پس از موعد تعیین شده برای خروج کامل (پایان 2011 ) نیز در این کشور حفظ خواهد کرد.

در همین رابطه مقامات آمریکایی تصدیق کرده اند که حضور ارتش ایالات متحده درعراق به احتمال زیاد تمدید خواهد شد، ولو اینکه بر اساس توافقنامه امنیتی بغداد-واشنگتن باید تمام نیروها تا پایان سال 2011 این کشور را ترک کنند.

همچنین برخی مقامات سابق ارتش آمریکا بر این باورند که برای ارائه کمک های فنی به دولت عراق دستکم سه تیپ یا حدود 10 هز ار نظامی باید در این کشور فعالیت کنند و به اعتقاد تحلیلگران، ارتش آمریکا پس از سال 2011 باید به حمایت های لجستیکی خود از ارتش عراق ادامه دهد.

البته واقعیت امر این است که 50 هزار نظامی باقیمانده در عراق تا پایان سال 2011 برای حمایت از منافع واشنگتن در این کشور می مانند نه آموزش نیروهای عراقی.
از سوی دیگر با نگاهی به افزایش دو برابری شمار شرکت های امنیتی ایالات متحده در عراق و باقی ماندن 50 هزار نظامی تا پایان سال 2011 در این کشور می توان دریافت که این جنگ پایان نیافته است.

در واقع عقب نشینی نظامیان آمریکا ازعراق تقریبا صوری و ظاهری است چرا که در واقعیت علاوه بر 50 هزار نظامی آمریکایی که درعراق می مانند عناصر و اعضای شرکت های خصوصی آمریکا مانند شرکت "بلک واتر" که پیش از این درعراق دست به جنایت هایی زدند، در این کشور باقی می مانند.

بر این اساس شرکت "بلک واتر" درحال حاضر درعراق با عنوان شرکت "ایکس ای" فعالیت می کند که حتی دولت هم علیه این شرکت دادخواهی کرده است.

همچنین در این بین بسیاری از عراقی معتقدند که جنگ در این کشور رو به پایان نیست. به اعتقاد مردم عراق افرادی که تصور می کنند جنگ در این کشور رو به پایان است، اشتباه می کنند.

ناگفته نماند که مردم عراق در طول جنگ عراق متحمل خسارت جبران ناپذیری شده اند، در این بین بیش از 100 هزار غیرنظامی و بیش از چهار هزار و 400 آمریکایی جان خود را در جریان درگیریها از دست دادند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com