یک هفته نامه غربی ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران نوشت...
 
یک هفته نامه غربی ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران نوشت با توجه به اینکه تهران هیچ گاه درپی سلاح هسته ای نبوده اصولا فکر به هرگونه اقدام علیه ایران اشتباه است و غرب حق چنین امری را ندارد.

به گزارش مهر، "دنیل لرسیون" نویسنده محافظه کار آمریکایی طی مقاله ای در شماره اخیر هفته نامه "ویک" (The Week) می نویسد: سیاسیون آمریکایی درگیر بحث اقدام و یا عدم اقدام علیه ایران هستند و این گونه خیال می کنند که چنین امری الزامی است.

نویسنده به مقاله اخیر "جفری گلدبرگ" در "مجله آتلانتیک" درباره مسئله ماجراجویی احتمالی اسرائیل علیه ایران اشاره نموده و می نویسد: این مقاله بحث و گمانه زنی های بسیاری را به همراه داشته، اما هیچ یک از شرکت کنندگان اصلی در این مباحث به این حقیقت اشاره نمی کنند که اساسا چنین نظراتی تا چه حد ظالمانه و بی مبنا هستند.

لرسیون اضافه می کند که سیاستمداران و دست اندرکاران برمبنای فرضیات اثبات نشده درمورد اینکه ایران درحال تولید سلاح هسته ای است درگیر مباحث بی پایانی در این باره شده اند، انگار آمریکا و اسرائیل حق آغاز جنگ با ایران را هر زمان که اراده کنند دارند.

این هفته نامه اضافه می کند که ظاهرا رسانه ها و سیاستمداران آمریکایی از جنگ عراق درس نگرفته اند و یکی از اشتباهات عمده در این درگیری این بود که اولا جنگ عراق براساس فرضیات و استنباطات اثبات نشده آغاز شد و ثانیا این تکبر و غرور که آمریکا و متحدینش آزادند هر زمان که اراده کنند دست به اقدام ماجراجویانه بزنند.

نویسنده می افزاید: مقاله گلدبرگ به مقابله با اشاعه هسته ای از طریق توسل به زوراشاره می کند درحالی که هیچ مدرک مستدلی دال بر اشاعه تسلیحات هسته ای از جانب ایران وجود ندارد. همانگونه که یکسال قبل از حمله به عراق، این کشور که به مراتب ضعیف تر از آمریکا بود به عنوان متجاوزی غیر منطقی معرفی گردید که می بایست جلو آن گرفته می شد. حتی مخالفت با جنگ علیه ایران متمرکز بر اثرات منفی این جنگ بر منطقه بوده درحالی که موضوعی بسیار اساسی تر در این رابطه می باید عنوان گردد و آن این است که جنگ پیشگیرانه چیزی جز تجاوز گستاخانه و سرکشانه نیست و دولتهایی که دست به چنین جنگ هایی می زنند مرتکب جنایاتی عظیم می گردند.

به عقیده نویسنده، موضوع بدتر این است که ماجراجویی به اهداف خود دست نخواهد یافت زیرا ایران اساسا در پی سلاح هسته ای نیست و هرگونه اقدام برقراری روابط دوستانه و گرایش به سوی مصالحه و دوستی را غیر ممکن می کند.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com