جمال مبارک تبلیغات انتخاباتی عمر سلیمان رئیس سازمان اطلاعات مصر را ممنوع اعلام کرد.
 
حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر عزم خود را برای موروثی کردن قدرت در وطن جزم کرده است. از انتشار تصاویر غیراخلاقی از دختر محمد البرادعی تا دیدار جمال مبارک با مقام های آمریکایی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در حاشیه نشست صلح در واشنگتن. جمال مبارک اما حکایت همان جمله معروف پسر کو ندارد نشان از پدر است.
 
جمال از ابتدای حضور در رقابت های انتخاباتی به سبک و سیاق پدر رقبا را حذف می کند. چهل و هشت ساعت پیش بود که رسانه های خبری از احتمال نامزدی عمر سلیمان رئیس سازمان اطلاعات مصر برای حضور در رقابت های انتخاباتی خبر دادند. همین خبر کافی بود تا جمال احساس خطر کند. به گزارش الجزیره این احساس خطر به سرعت عملی شد و پلیس مصر تحقیقاتی را در خصوص تبلیغات در حمایت از نامزدی عمر سلیمان برای انتخابات ریاست جمهوری مصر درسال 2011 آغاز کرد.
 
فعالان سیاسی در مصر اعلام کردند که مسئولان این کشور مانع تبلیغات در زمینه‌ حمایت از نامزدی عمر سلیمان می‌شوند. پوسترهای تبلیغاتی از وی از خیابان‌ها جمع آوری شده است. یک منبع موثق در این خصوص می گوید: کارگران شهرداری قاهره تمام پوستر‌های تبلیغاتی سلیمان را از خیابان‌ جمع کردند.
سازماندهندگان این تبلیغات گفتند: ‌تبلیغات در حمایت از سلیمان در راستای رویارویی با احتمال موروثی شدن قدرت در مصر و ممانعت از نامزدی جمال مبارک است.
 
همزمان محمد البرادعی، مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و رهبر مجمع ملی تغییر نیز به روزنامه الدستور در خصوص انتشار تصاویری از دخترش در فیس بوک و برخی روزنامه‌های مصری گفت:‌ مسئولان مصر در تلاش برای خدشه دار کردن به وجهه‌ی من هستند. ‌چنین تبلیغاتی همان پاسخ دائمی نظام مصر به کسانی است که خواهان دموکراسی هستند. تغییر حتمی است چون نظام مصر براساس اصول قرون وسطی عمل می‌کند و نمی‌تواند در قرن بیست و یکم فعالیت کند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com