به نظر می رسد این گونه سندها در واقع تاییدی چندباره درباره ماهیت امپریالیستی رژیم صهیونیستی است، رژیمی که خود ادعا می کند تاسیسش منشائی مذهبی دارد، اما اسنادی که هر از گاه این گونه نشان داده می شود حاکی از این است که...
 
 
 
 در حالی که رژیم صهیونیستی همواره بازگشت به بیت المقدس را با پشتوانه ای مذهبی توجیه می کند، اما ارسال نامه کادار وقت ایران در قاهره نشان می دهد که تاسیس این رژیم تنها با نقشه خود صهیونیست ها، آمریکاییان و بعضا کشور های عربی همراه بوده است.

 به گزارش "تابناک" در سندی که در اختیار سازمان مدارک و اسناد کتابخانه ملی ایران است، کاردار وقت ایران در قاهره در گزارشی به مقامات مافوق خویش، خبر از اراده این کشورها برای تاسیس رژیم صهیونیستی داده است.

بنابر این گزارش، کاردار ایران در این نامه خاطر نشان کرده است که یکی مشكلات عمده متفقین در خاورمیانه، موضوع فلسطین و مهاجرت یهودیان به آن است، خود یهودیان نیز در این زمینه بیکار ننشسته اند و قبل از فوت «روزولت» رئیس جمهور آمریکا، تایید وی را گرفته اند و «هری ترومن» هم در این باره اظهار داشته است که باید این موضوع با هماهنگی انگلستان و اعراب صورت بگیرد.

بر اساس گزارش کاردار ایران، از میان اعراب تنها نخست وزیر عراق به این مساله واکنشی مستقیم نشان داده و در این زمینه اظهار داشته است که فلسطین کشوری عربی بوده و عربی باقی خواهد ماند.

به نظر می رسد این گونه سندها در واقع تاییدی چندباره درباره ماهیت امپریالیستی رژیم صهیونیستی است، رژیمی که خود ادعا می کند تاسیسش منشائی مذهبی دارد، اما اسنادی که هر از گاه این گونه نشان داده می شود حاکی از این است که اروپا برای فرار از مشکلات یهودیان در این کشورها با مساعدتی تمام زمینه مهاجرت آنان را به فلسطین فراهم کرده و باعث ایجاد و تشکیل این رژیم در فلسطین گردیدند.

علاوه بر این باید خاطر نشان کرد که این چنین اسنادی باید کشورهای سازشکار عربی را به خود آورده تا دوباره دچار اشتباهی مرگ بار نگردند، چرا که این رژیم ادعای از نیل تا فرات را هنوز در سر می پروراند.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir