نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در پی انتشار عکس های خانوادگی دختر وی اظهار داشت که وقوع تغییر در مصر حتمی است و نظام قرون وسطایی در قرن 21 جایی ندارد....
 
 
 به گزارش مهر به نقل از رسانه های مصر، محمد البرادعی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 اخیرا در پی انتشار عکس های خانوادگی دختر وی در فیس بوک و برخی روزنامه های مصری، مسئولان مصری را به تلاش برای تخریب چهره اش متهم کرد.

وی اظهار داشت که انتشار این عکس ها تنها واکنش همیشگی رژیم مبارک به منادی دموکراسی در مصر است و این دموکراسی تنها راه تحقق آزادی، اصلاح اقتصادی، عدالت اجتماعی و تعامل با شهروندان بر اساس حقوق اجتماعی و مدنی شان به شمار می رود.

البرادعی با بیان این مطلب افزود: شاید برای تغییر در مصر زمان زیادی لازم باشد اما وقوع آن حتمی است چرا که نمی شود در قرن بیست و یک نظامی قرون وسطایی وجود داشته باشد.

از سوی دیگر "علاء الدین هلال" سخنگوی حزب ملی دموکرات مصر در این رابطه اظهار داشت: انتشار عکس های خصوصی اقدامی نادرست است و ما موافق این مسئله نیستیم. اختلافات سیاسی نباید به درگیری های شخصی یا هتک حرمت افراد منجر شود.

وی در ادامه گفت: این جزء فرهنگ مصر نیست و فرهنگ شرقی ما به حرمت خانواده احترام می گذارد.

در همین حال "عصام العریان" یکی از رهبران سیاسی گروه اخوان المسلمین اظهار داشت: اخوان المسلمین به زندگی شخصی البرادعی کاری ندارد. ما خواهان اصلاح هستیم و البرادعی جزئی از ائتلافی است که شامل تمامی طیف ها و گرایش ها از جمله لیبرال ها است.

روزنامه های مصر اخیرا تبلیغات منفی علیه محمد البرادعی آغاز کرده اند و وی را به همکاری با دولت آمریکا در حمله به عراق در سال 2003 متهم کرده اند. گروه های سلفی مصر نیز البرادعی را کافر توصیف و اعلام کرده اند که وی به دنبال نظام مبتنی بر جدایی دین از سیاست است.

خاطر نشان می شود ابهام در مسئله حضور محمد البرادعی مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و از مخالفان جدی رژیم مبارک در انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 به علت موانع موجود در قانون اساسی مصر هنوز لاینحل باقی مانده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com