اخبار مختلف پیرامون اقدامات تروریستی در خلیج فارس در حالی این روزها رو به افزایش است که براساس اسناد منتشر شده از سوی سرویس های اطلاعاتی آسیایی، کماندوهای اسرائیلی در حال عملیات خرابکاری در منطقه، برای ایجاد ناآرامی و آتش افروزی هستند...
 
چندی پیش رسانه های دولتی ژاپن اعلام کردند که یک تانکر نفتکش متعلق به شرکت میتسویی ژاپن در نزدیکی خلیج فارس و در آبهای عمان منفجر شد. سخنگوی کمپانی میتسویی ژاپن در مصاحبه ای که با رسانه های این کشور داشت گفت: «این تانکر نفتکش که «ام استار» نام دارد، در نزدیکی تنگه هرمز منفجر شد.»

به گزارش آسوشیتدپرس، این نفتکش با 270 هزار تن نفت از «داس آیلند» در امارات متحده عربی به سمت بندر «چیبا» در نزدیکی توکیو در حرکت بود که به ناگاه دچار حادثه شد.

همچنین در تاریخ 8 اوت (17مرداد) 4 کشتی در نزدیکی شهر بندری ام قصرعراق مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت.

خبرگزاری های خارجی اما در این میان ضمن انتشار گسترده این اخبار در تلاش بودند تا چنین اتفاقاتی را به ایران منتسب کرده و آن را در راستای عزم این کشور در پاسخگویی به بازرسی کشتی هایش جلوه دهند در حالی که ایران اساسا عملیات پاسخگویی متقابل را شروع نکرده چرا که هیچ کشتی از ایران بازرسی نشده است.

با این همه روز جمعه 29 مرداد 89، گزارشی منتشر شد که در آن سرویس های اطلاعاتی ژاپن و چین- که به دلیل اهمیت اقتصادی خلیج فارس به طور جدی در این منطقه مشغول فعالیتند به صراحت اعلام کرده اند که کماندوهای اسرائیلی در حال عملیات خرابکاری در منطقه برای انداختن آن به گردن ایران هستند.

بنابراین گزارش که نسخه ای از آن در اختیار کیهان قرار گرفته، این سرویس ها، عقیده دارند اسرائیلی ها به طور خاص در 5 اتفاق دست داشته اند.

عملیات سرقت از 4 فروند کشتی بازرگانی از عراق در تاریخ 8 اوت و دیگری انفجار تانکر نفتکش ژاپنی موسوم به M-Star در تنگه هرمز.

براساس این گزارش اسرائیل ماه گذشته زیردریایی های کلاس دلفین قدیم و جدید را که از آلمان گرفته بود روانه خلیج فارس نمود. سرنشینان این زیردریایی ها را واحدهای کماندویی دریایی تشکیل می دهند که برای انجام خرابکاری علیه اهداف دریایی و ساحلی آموزش دیده اند.

در همین راستا خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی هم در رابطه با انفجار نفتکش ام-استار به نقل از یک مقام گارد ساحلی گزارش داد: بررسی ها نشان می دهد که تانکر، هدف عملیاتی تروریستی قرار گرفته است و کارشناسان مواد منفجره، یک فرورفتگی را در سمت راست بدنه تانکر و رسوب مواد منفجره دست ساز بر روی عرشه پیدا کرده اند.

سازمان اطلاعاتی ژاپن هم بر همین مبنا عقیده دارد که مسبب وارد آمدن خسارت به تانکر ام-استار، نوعی هواپیمای بدون خلبان دارای کنترل از راه دور بوده که مشابه آن را اسرائیل و آمریکا به طور گسترده در خاورمیانه استفاده می کنند.

گزارش سرویس های اطلاعاتی آسیایی در تشریح سرقت از 4 کشتی نیز تاکید می کند: در تاریخ8 اوت، کماندوهای اسرائیلی مسلح به سلاح Ak-47 به عرشه های 4 کشتی در بندر ام قصر عراق وارد شده و آنها را مورد سرقت قرار دادند.

این کشتی ها عبارت بودند از: (MV-Amenia) تحت پرچم آنتی گوا باربودا، (My-Crystal wave)

تحت پرچم کره شمالی، (My sana star) تحت پرچم سوریه و (Mv Sagamor) تحت پرچم آمریکا و در قرارداد با وزارت دفاع این کشور برای عملیات نظامی.

منابع اطلاعاتی آسیایی بر این باورند که کشتی آمریکایی هم به منظور انکار امکان همدستی آمریکا در این گونه عملیات ها، مورد حمله صوری کماندوهای اسرائیلی قرار گرفته است. این منابع اطلاعاتی می گویند چنین اقداماتی ممکن است بخشی از یک برنامه مخفی بازرسی علیه ایران هم باشد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com