عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به بیانات صریح رهبری در نهی موازی کاری در سیاست خارجی و دیدگاههایی که درباره...
 
 

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به بیانات صریح رهبری در نهی موازی کاری در سیاست خارجی و دیدگاههایی که درباره درست نبودن انتصاب نمایندگان وِیژه رئیس جمهور وجود دارد، احمدی نژاد شخصا این افراد را عزل کند.

غلامرضا کرمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تاکید رهبری مبنی بر پرهیز از موازی کاری در سیاست خارجی افزود: باید وزارت خارجه تقویت شود و قراردادن نماینده ویژه رئیس جمهور جدای از تشکیلات وزارت خارجه اقدام درستی نیست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود عدم رضایتشان از این فضا را به نوعی در فرمایشات خود نشان دادند، گفت: سیاست های جمهوری اسلامی در خارج از کشور از طریق سفرا و وزارت خارجه اعمال می شود و به همین دلیل به هر میزان وزارت امور خارجه تقویت شود به همان میزان نیز سیاست های جمهوری اسلامی در خارج از کشور تقویت می شود.

نماینده مردم کرمان و راور، گفت: اصلا به انتصاب نمایندگان ویژه رئیس جمهور اعتقاد ندارم و بنابراین انتصاب این نمایندگان را در جهت تضعیف وزارت خارجه می بینم.

وی تاکید کرد: بهتر است احمدی نژاد به تقویت وزارت امور خارجه بپردازد.

کرمی در پاسخ به اینکه در این میان تکلیف نمایندگان ویژه رئیس جمهور چه خواهد شد، گفت: عزل و نصب این نمایندگان با رئیس جمهور است و وقتی چنین دیدگاهی نسبت به منصوب کردن این نمایندگان وجود دارد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، در اختیار رئیس جمهور است که  این افراد را عزل کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:
mehrnews.com