علیرغم تلاش فراوان آمریكا برای ایجاد اسلام‌هراسی، وزیر امور خارجه آمریكا فراخوان "توهین‌آمیز " یك كشیش آمریكایی برای آتش‌زدن قرآن كریم در سالروز 11 سپتامبر را...
 
علیرغم تلاش فراوان آمریكا برای ایجاد اسلام‌هراسی، وزیر امور خارجه آمریكا فراخوان "توهین‌آمیز " یك كشیش آمریكایی برای آتش‌زدن قرآن كریم در سالروز 11 سپتامبر را محكوم كرد و آن را اقدامی ننگین خواند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هیلاری كلینتون " اواخر روز گذشته به جمع محكوم كنندگان طرح توهین آمیز یك كشیش اهل ایالت فلوریدا برای سوزاندن صدها قرآن كریم در سالروز 11 سپتامبر پیوست.

وی در حالی این اقدام ننگین را محكوم كرد كه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران و تهیه‌كنندگان برنامه‌های سیاسی بر این باورند كه برجسته كردن موضوع ساخت مسجد در محل حملات 11 سپتامبر ترفند آمریكا برای اسلام‌هراسی است.

وی در حالیكه میزبان افطاری وزارت امور خارجه آمریكا برای بزرگداشت ماه مبارك رمضان بود، اعلام كرد: من از محكومیت صریح و خالی از ابهام این اقدام توهین‌آمیز و ننگین‌ كه از جانب رهبران مذهبی همه عقاید آمریكا و همچنین رهبران سكولار آمریكایی و شكل دهندگان افكار در آمریكا مطرح شده است، خرسندم.

"
فیلیپ كرولی " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا نیز اعلام كرد كه تعهد ما به عقاید مذهبی به اوایل پیدایش ملت ما برمی‌گردد و فراخوان "تری جونز " كشیش فلوریدا برای آتش زدن صدها قرآن كریم در سالروز 11 سپتامبر را محكوم كرد و آن اقدامی "تحریك‌آمیز " و "ضدآمریكایی " خواند.

وی تصریح كرد: ما انتظار داریم كه آمریكایی‌های بیشتری مقابل این طرح بایستند و اعلام كنند كه این اقدام مغایر با ارزش‌های آمریكا است. این اقدام بالقوه سوزاندن قرآن، در تضاد با ارزش‌های ما و پیدایش جامعه مدنی در آمریكا است.

بر اساس این گزارش، طرح توهین‌آمیز آتش زدن قرآن كریم، موجی از نگرانی‌ها و محكومیت‌های بسیاری از جانب فرماندهان نظامی آمریكایی به وجود آورده است.

جونز در این فراخوان، خود اسلام را مسئول تجاوزات 11 سپتامبر دانست و گفت كه تمامی مسیحیان و سیاستمداران باید با سوزاندن قرآن به اسلام "نه " بگویند.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com