نماز عید سعید فطر صبح روز ـ جمعه ـ 19 شهریورماه مصادف با اول شوال به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از قرائت دعای ندبه، مدیحه‌سرایی و قرائت قرآن با حضور جمعیت انبوهی از نمازگزاران در دانشگاه تهران اقامه شد.


نماز عید سعید فطر صبح روز ـ جمعه ـ 19 شهریورماه مصادف با اول شوال به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از قرائت دعای ندبه، مدیحه‌سرایی و قرائت قرآن با حضور جمعیت انبوهی از نمازگزاران در دانشگاه تهران اقامه شد.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در حاشیه‌نگاری خود از این مراسم آورده است:

شنیده‌ بودم كه ساعت 5 صبح درب‌های دانشگاه باز می‌شوند و اتوبوس‌ها و شبكه مترو نیز شروع به خدمات‌دهی به مردم به خصوص نمازگزاران عید فطر می‌كنند، اما تا به خیابان‌های نزدیك به دانشگاه برسم ساعت 6:20 دقیقه شده بود و با توجه به این‌كه بسیاری از مردم زودتر از موعد خود را به محل برگزاری مراسم رسانده بودند، بعید می‌دانستم بتوانم جای مناسبی داخل دانشگاه برای خود پیدا كنم.

كمی از مسیر را با ون‌های صلواتی می روم و از جایی كه دیگر راهی برای حركت خودروها نیست، پیاده می‌شوم و همراه با موج جمعیت مردم به سوی محل برگزاری نماز عید سعید فطر حركت می‌كنم.

در جای جای مسیر واحدهایی از نیروهای خدماتی مانند آتش‌نشانان و هلال احمر مستقر هستند و میزهای كمیته امداد برای دریافت فطریه‌های عام، فطره سادات و كفاره تعبیه شده‌ا‌ند.

در یكی از نقاط مسیر چادری بر پا بود كه با آب‌میوه و كیك از مردم نمازگزار برای صبحانه پذیرایی می‌كرد.

جلو در دانشگاه تهران حضور مردم متراكم‌تر بود و نیروهای انتظامی نظم مراسم را كنترل می‌كردند.

خیابا‌ن‌ها و پیاده‌روهای اطراف دانشگاه مملو از جمعیتی است كه زیراندازهای خود را جهت اقامه نماز عید فطر بر روی زمین پهن كرده‌اند و حركت آن‌ها كه هنوز مستقر نشده‌اند به كندی صورت می‌گیرد.

خیابان‌های 16 آذر، قدس، طالقانی، بزرگمهر، بلوار كشاورز مملو از قشرهای مختلف پیر و جوان، زن و مرد و كودكانی بود كه با خانواده خود برای شركت در نماز عید سعید فطر همراه شده بودند.

مجری مراسم از پشت بلندگو شعار الله اكبر، الله اكبر و لله الحمد... سر می‌دهد، نمازگزاران برای استقرار در جای مناسب و پیوستن به صف نمازگزاران بیشتر عجله می‌كنند.

گروهی جهت اجرای تواشیح به پشت تریبون می‌آیند. برخی مسوولان، شاید آخرین نفراتی باشند كه وارد دانشگاه می‌شوند.

ساعت حدود 8:35 دقیقه مجری حضور مقام معظم رهبری را در محراب اقامه نماز عید فطر اعلام كرد.

در این زمان نمازگزاران برخاستند و شعار دادند:

ـ خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست

ـ ما اهل كوفه نیستیم علی تنها بماند

ـ این همه لشكر آمده، به عشق رهبر آمده

ـ مرگ بر ضد ولایت فقیه

ـ اباالفضل علمدار، خامنه‌ای نگهدار

زمانی كه رهبر انقلاب اسلامی تكبیره الاحرام گفتند، به یكباره آن جمعیت انبوه با سكوت خود در صفوفی به هم فشرده به ولی امر مسلمین اقتدا كردند.

من نیز كه خود را به صفوف نمازگزاران رسانده بودم، برای اقامه نماز شكر جهت توفیق درك ماه مبارك رمضان و شب‌های قدر و اطاعت از فرمان پروردگار جهانیان در ماه صیام قامت می‌بندم.

وقت قنوت می‌رسد؛ نمازگزاران یكپارچه دست‌های‌شان را بالا می‌برند و زمزمه می‌كنند: اللهم اهل الكبریا و العظمه ... .نمازگزاران پس از پایان نماز، عید سعید فطر را به یكدیگر تبریك می‌گفتند.

پس از اقامه نماز، رهبر انقلاب اسلامی خطبه‌های نماز را ایراد فرمودند و در این خطبه‌ها به خصوص بر ضرورت توجه به مردم سیل‌زده پاكستان و مردم مظلوم فلسطین به خصوص از سوی ملت‌های مسلمان و سازمان كنفرانس اسلامی تاكید كردند.

در این مراسم مسوولان داخلی و برخی از سفرای كشورهای خارجی حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، روسای سه‌ قوه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله امامی كاشانی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مجلس، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، علی اكبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، پرویز داوودی رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدنجار وزیر كشور، حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسوول روزنامه‌ اطلاعات، حجت‌الاسلام محمدیان مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور، آیت‌الله مقتدایی رییس حوزه‌های علمیه كشور، حسن غفوری‌فرد نماینده مجلس، محمدی رییس سازمان محیط زیست، مجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ارشد رییس‌جمهور، سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمد باقرزاده رییس مركز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، كمال خرازی وزیر سابق امور خارجه، سردار محمدعلی جعفری فرمانده‌ سپاه پاسداران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، شیبانی عضو شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام نیازی رییس پیشین سازمان بازرسی كشور، كوثری نماینده مجلس، سردار رحیم صفوی مشاور رهبری، جعفری دادستان تهران، سردار رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، عزیزی معاون رییس‌جمهور و .... از جمله مسوولان لشكری و كشوری حاضر در این مراسم بودند.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir