"باراک اوباما" در آستانه سالروز حمله به برجهای دوقلوی نیویورک از پیروان اسلام و سایر ادیان خواست که آرامش و خویشتنداری خود را حفظ کنند....
 
 
 
 رئیس جمهوری آمریکا در سالروز حمله به مرکز تجارت جهانی نیویورک از مردم این کشور خواست که خویشتنداری دینی خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" در آستانه سالروز حمله به برجهای دوقلوی نیویورک از پیروان اسلام و سایر ادیان خواست که آرامش و خویشتنداری خود را حفظ کنند.

وی شب گذشته طی سخنانی در کاخ سفید تاکید کرد : ما باید از ایجاد شکاف میان ادیان جلوگیری کنیم. سخنان رئیس جمهوری آمریکا پس از اعتراضات جهانی به تصمیم کلیسای فلوریدا در قرآن سوزی به مناسبت 11 سپتامبر ایراد می شود.
 
اوباما ضمن محکوم کردن این تصمیم افزود: دشمن آمریکا اسلام نیست، بلکه تروریستها و قاتلانی هستند که اسلام را تحریف کرده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که من رئیس جمهورم، همه توانم را به کار می گیرم تا به آمریکاییها یادآوری کنم ما ملتی هستیم که خدایمان یکی است، حتی اگر آن را با اسامی مختلف بنامیم.
 
اوباما با اشاره به بحثهای به وجود آمده درباره تصمیم کشیش کلیسای فلوریدا اظهار داشت : من نگران این مسئله هستم که امروز ما شمار زیادی از این افراد را در کشور داریم که خواهان جلب توجه از طریق اینگونه اقدامات هستند.
 
خاطرنشان می شود که "تری جونز" سرپرست کلیسایی ایالت فلوریدای آمریکا در سخنانی نژادپرستانه و تحریک آمیز اعلام کرده بود در آستانه نهمین سالروز حملات 11 سپتامبر قرآن کریم به آتش کشیده می شود.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com