پس از انتقاد رهبر انقلاب به موازی کاری ها در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی در دیدار اخیر ایشان با اعضای هیئت دولت بود که بالاخره منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان لب به انتقاد گشود و...

به گزارش تابناک، پس از انتقاد رهبر انقلاب به موازی کاری ها در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی در دیدار اخیر ایشان با اعضای هیئت دولت بود که بالاخره منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان لب به انتقاد گشود و به بهانه نقد سخنان خام و بچه گانه بقایی، به شدت از دخالت ها در حوزه مسئولیتش گلایه کرد
.

پس از این گلایه متکی، با توجه به سابقه چند وزیری که پیش از این به دلیل برخی انتقادات از دولت نهم، با وجود شایستگی های نسبی از راهیابی به کابینه دهم ناکام مانده بودند، زمزمه هایی از گوشه و کنار مبنی بر قطعیت تغییر متکی به گوش رسید.

بنابر این گزارش، پس از فراگیر شدن خبر رفتن متکی از وزارت امور خارجه گمانه زنی های مختلفی در خصوص سکاندار آتی دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفت که آخرین شنیده های "تابناک" از معرفی علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار فعلی اصفهان و رییس سابق مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به عنوان جایگزین متکی حکایت دارد.

وی که دکترای پژوهشی علوم سیاسی دارد، مورد حمایت رحیمی و مشایی است و به همین دلیل برخی نزدیکان رییس جمهور بیم آن دارند که با توجه به موضع مجلس در این خصوص وی نتواند از فیلتر رأی اعتماد نمایندگان عبور کند و لذا به عنوان گزینه بعدی و شاید هم گزینه اصلی، به دنبال طرح مجتبی ثمره هاشمی هستند.

گفتنی است در صورت معرفی ذاکر اصفهانی به مجلس و کسب رأی اعتماد، وی اولین وزیر خارجه پس از انقلاب خواهد بود که با تخصص دانشگاهی علوم سیاسی در این جایگاه حساس قرار می گیرد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir