معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: از دیدگاه ما رسیدگی به پرونده كهریزك به اتمام رسیده و این پرونده طبق روال سایر پرونده‌ها در حال ارسال به دیوان عالی كشور برای تجدیدنظر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه بازداشتگاه كهریزك، اظهار داشت: از دیدگاه ما رسیدگی به پرونده كهریزك به اتمام رسیده و این پرونده طبق روال سایر پرونده‌ها، در حال ارسال به دیوان عالی كشور برای تجدیدنظر است.

وی درباره زمان تعیین تكلیف نهایی این پرونده تصریح كرد: در این رابطه هیچ‌گونه پیش‌بینی نمی‌توانیم انجام دهیم؛ زیرا این پرونده نیز مانند سایر پرونده‌ها در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مصدق افزود: بر اساس مقررات آیین دادرسی كیفری تا پیش از قطعی شدن حكم قضایی، به‌دلیل احتمال تبرئه متهمان امكان اطلاع‌رسانی درباره افراد موضوع حكم وجود ندارد.
وی با اشاره به شروع روند رسیدگی به این پرونده با دستور و تأكید رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: رسیدگی دقیق به این پرونده از نیروی انتظامی و نیز كسانی‌كه در این حادثه مظلوم واقع شده‌اند، جبران حیثیت می‌كند و برخی اظهارات مبنی بر تضعیف پلیس در صورت محكومیت افرادی از نیروی انتظامی، در واقع حرف‌های دشمن است.

*طرفین دعوی از روند رسیدگی به پرونده رضایت دارند

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: در هر مجموعه‌ای امكان خطا از سوی عده‌ای وجود دارد و بدن شك مجازات 5 یا 6 نفر از نیروی انتظامی به‌معنای زیرسؤال بردن اقدامات ارزشمند پلیس نیست.

حجت‌الاسلام مصدق درباره دیدگاه اولیای دم جان‌باختگان حادثه كهریزك مبنی بر غفلت از مسببان و عاملان اصلی این حادثه اظهار داشت: این موضوع را باید از خود آنها پرسید اما این عزیزان به صراحت در مصاحبه‌های مختلف از روند دادرسی و كیفیت رسیدگی به پرونده ابراز رضایت كرده‌اند و به نظر بنده، درباره وضعیت رسیدگی هر دو طرف دعوی راضی هستند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: لازم است از رئیس محترم قوه قضائیه به‌دلیل توصیه برای رسیدگی قضایی به پرونده حادثه بدون توجه به هیچ‌گونه موضوع جنبی، تشكر كنیم و در حقیقت نحوه رسیدگی به این پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح همین‌گونه بوده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com