یک روزنامه عرب زبان با انتقاد از سکوت سران عرب در قبال اهانت به قرآن کریم در آمریکا نوشت: ای کاش سران عرب فقط در لفظ این اهانت را محکوم می کردند.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، سردبیر روزنامه القدس العربی امروز در سرمقاله خود به اهانت نژادپرستان و تندروهای ساکن آمریکا به قرآن مجید اشاره کرد و نوشت: موضوع بسیار دردناک در قبال اقدام توهین آمیز آمریکائی های تندرو این است که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور دست به برخوردی قاطع نزد و تنها گفت " اقدام این کشیش جان نظامیان آمریکا را در افغانستان به خطر می اندازد".

"
عبدالباری عطوان" نویسنده این مقاله نوشت: چنین اقدامی می بایست به شدت محکوم می شد و جنایت به شمار می آمد چرا که اهانت به یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان به شمار می آید.

این نویسنده عرب زبان درادامه می نویسد: موضوع بسیار دردناک دیگر این است که آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان که اهانت به قرآن را محکوم کرد پیش از آن از کاریکاتوریست دانمارکی که به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) اهانت کرد، درحالی که با گرمی دستانش را می فشرد، تقدیر کرد.

عطوان می افزاید : مسئله بسیار تاسف انگیز این است که اگر کسانی بخواهد در غرب فورا به شهرتی دست یابند یا تعداد کرسی های پارلمانی شان بیشتر شود به دشمنی علیه اسلام و مسلمانان می پردازند.

این نویسنده درادامه با انتقاد از سران عرب که حتی در کلام هم آتش زدن قرآن را محکوم نکردند، تاکید می کند: شنیدیم که برخی از سران غربی اهانت به قرآن را محکوم کردند و در ایران، افغانستان، پاکستان و بنگلادش ( و دیگر کشورها) تظاهرات های اعتراض آمیزی برپا شد و اما با کمال تاسف نشنیدیم که در کشورهای عربی نسبت به اهانت به قرآن واکنشی نشان داده شود و حتی یکی از سران عرب هم نسبت به این مسئله عکس العملی از خود نشان نداد و شاهد هم نبودیم که در یک پایتخت عربی تظاهراتی برپا شود.

القدس العربی درادامه می نویسد: کجاست پادشاه عربستان که ناظر برگزاری گفتگوی تمدنها است چرا سران عرب به تنهایی یا باهم از عقیده و قرآنشان به شکلی بسیار قوی حمایت نمی کنند؟

عطوان در پایان می نویسد: ما نمی خواهیم که با استفاده از سلاح نفت یا تحریم اقتصادی با این اهانت برخورد کنند بلکه فقط می خواهیم که در کلام اما به شکلی قوی این اهانت را محکوم کنند چرا که ما خوب می دانیم که سران عرب هرگز حتی اگر مسجد الاقصی به طور کامل از بین برود و بر ویرانی های آن هیکل سلیمان بنا شود، از سلاح نفت وتحریم اقتصادی استفاده نمی کنند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com