شورد پس از خروج از ایران در کنفرانس خبری خود كه در عمان برگزار شد، گفت...


خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد سارا شورد کوهنورد امریکایی که در ایران به اتهام جاسوسی زندانی بود و به تازگی به قید ضمانت آزاد شده است، ایران را ترک کرد
.

وی به همراه 2 مرد امریكایی چندی پیش با عنوان كوهنور وارد ایران شده و دستگیر شدند.

این 3 نفر به اتهام جاسوسی در ایران به سر می بردند اما چندی پیش اعلام شد كه ایران قصد آزادی این زن را دارد. قوه قضاییه نیز اظهار داشت كه وی باید به قید وثیقه آزاد شود كه این امر صورت گرفت و امروز از ایران رفت.

شورد پس از خروج از ایران در کنفرانس خبری خود كه در عمان برگزار شد، گفت: به خاطر تلاشهای دولتها و افراد زیادی در اینجا حضور دارم و من در اینجا از رئیس جمهور احمدی نژاد و از مقامات مذهبی این کشور و از جمله آیت الله خامنه ای و تمام کسانی که سبب بوجود آمدن این لحظه برای من و خانواده ام شدند تشکر می کنم.

خانواده شورد نیز گفتند او سرطان سینه داشته و این می تواند یکی از دلایل احتمالی آزادی باشد.

در این حال باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا با صدور بیانیه ای از این اقدام ایران استقبال کرد و خواهان آزادی سایر آمریکایی های بازداشتی در ایران شد.

سارا شورد هم لحظاتی پس از آزادی اش خواهان ازادی دو کوهنورد دیگر شد و گفت: من از امروز تمامی تلاشهایم را برای ازادی دوستانم، شان باور و جاش فتل به کار خواهم بست زیرا من نمی توانم از آزادی ام بدون حضور آنان لذت ببرم.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:atynews.com