آمریكا در اقدامی جدید به منظور جلب افكار عمومی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد كه...


آمریكا در اقدامی جدید به منظور جلب افكار عمومی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد كه ایران مصمم شده است تا یك بمب هسته‌ای تولید كند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی كه یك كمیته از سازمان ملل از كشورهای بیشتری درخواست كرد تا در خصوص چگونگی اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گزارش دهند، آمریكا اعلام كرد كه ایران مصمم شده است تا یك بمب‌ هسته‌ای تولید كند
.

دولت آمریكا در حالی چنین ادعاهایی را مطرح كرده است كه در تلاش است با جلب افكار عمومی، حمایت‌های بین‌المللی را در جهت حفظ منافع خود و ضربه زدن به ایران جلب كند.

كمیته تحریم‌های سازمان ملل روز گذشته گزارش داد كه علیرغم تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، تنها 36 كشور گزارش‌هایی كه شامل چگونگی اجرای تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران می‌شود، را ارسال كرده‌اند و باقی كشورها تمایل چندانی در این زمینه از خود نشان نداده‌اند.

آمریكا به همراه دو همپیمان خود یعنی انگلیس و فرانسه در خصوص آنچه عدم همكاری ایران با بازرسان بین‌المللی خواندند، ابراز نگرانی كرده و ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم كردند.

ادعاهای این مقامات در صورتی‌ است كه ایران بارها به اثبات رسانده است كه برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز و هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران تاكنون مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه 6 كشور بزرگ جهان در نظر دارند هفته آینده نشستی را در نیویورك با محور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار كنند و دیپلمات‌ها اعلام كردند كه احتمالاً این نشست در 22 سپتامبر (31 شهریورماه) برگزار خواهد شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com