"محمود احمدی‌نژاد " روز گذشته در مصاحبه با شبكه تلویزیونی "ان‌بی‌سی " آمریكا تأكید كرد در حالی كه...
 

به گزارش فارس، "محمود احمدی‌نژاد " روز گذشته در مصاحبه با شبكه تلویزیونی "ان‌بی‌سی " آمریكا تأكید كرد در حالی كه كشورهای غربی به دنبال اقدامات شدیدتری علیه برنامه هسته‌ای ایران هستند اما تحریم‌های بیشتر هیچ آسیبی به جمهوری اسلامی ایران وارد نخواهد آورد.

 

وی در مصاحبه خود كه در تهران صورت گرفت و شب گذشته در شبكه تلویزیونی "ان‌بی‌سی " آمریكا پخش شد، تأكید كرد: كشور ما ایران به هیچ وجه به آمریكا نیازی ندارد. حتی اگر دولت آمریكا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد و 100برابر كند و حتی اگر اروپا نیز در تحمیل تحریم‌های سنگین‌تر به آمریكا بپیوندد، ما در ایران در موقعیتی قرار داریم كه می‌توانیم احتیاجات خود را برآورده سازیم.

رئیس‌جمهوری ایران سپس به دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل توصیه كرد كه رژیم صهیونیستی را به دلیل داشتن زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای مورد بازرسی قرار دهد.

احمدی‌نژاد در خصوص برنامه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به شبكه "ان‌بی‌سی " گفت: آنها [رژیم صهیونیستی] تسلیحات هسته‌ای دارند و به طور دائم همسایگان خود را تهدید می‌كنند.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین در خصوص پرونده سه آمریكایی دستگیر شده در ایران كه یكی از آنها با ضمانت وثیقه‌ای آزاد شد، اعلام كرد كه به هیچ عنوان در پرونده دو آمریكایی دیگری كه هنوز در بازداشت ایران قرار دارند، دخالت نخواهد كرد.

احمدی‌نژاد در این باره افزود: من فكر می‌كنم ما نباید در كار یك قاضی، خود را در موقعیت دخالت كردن قرار دهیم. من فكر می‌كنم ما باید به قاضی و دادگاه اجازه دهیم تا در خصوص این پرونده تصمیم‌گیری كند.

وی تصریح كرد كه دو زندانی آمریكایی بازداشت شده در ایران باید ثابت كنند كه در صدد ارتكاب جرم در ایران نبودند.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com