فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این كه هنوز دستگاه قضایی، پرونده‌ای را در رابطه با تجمع‌كنندگان مقابل خانه كروبی به پلیس محول نكرده است، اظهار كرد...
 

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این كه هنوز دستگاه قضایی، پرونده‌ای را در رابطه با تجمع‌كنندگان مقابل خانه كروبی به پلیس محول نكرده است، اظهار كرد كه نیروی انتظامی چنین رفتارهایی را تایید نمی‌كند. هرچند كه بعضی‌ها از سر دلسوزی بخواهند این كارها را انجام دهند اما نتایج آن نامطلوب خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم در حاشیه دیدار با فرمانده مرزبانی كشور آذربایجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی نشدن تجمع كنندگان خانه كروبی به دستگاه قضایی كه دادستان تهران روز گذشته عنوان كرده بود، اظهار كرد: تعداد تجمع كنندگان حدود 100 نفر بوده است اما این گونه نیست كه هر كس كه تجمع كند پلیس آنها را شناسایی، دستگیر و تحویل می‌دهد به طوری كه آقای كروبی به كرات فراخوان داده و افرادی هم تجمع كرده بودند. خیلی از این افراد را شناسایی كردیم اما اینگونه نبوده بیاییم و این افراد را دستگیر كنیم.

وی ادامه داد: پلیس در این گونه صحنه‌ها تلاش می‌كند كه از تنش و درگیری جلوگیری كند البته تجمع هم باید قانونی باشد. اما حتی اگر این افراد قانون را رعایت نكردند با هزینه‌ی كمی، موضوع را كنترل كنیم. البته دستگاه قضایی باید اول پرونده را به نیروی انتظامی محول كند و پس از آن نیروی انتظامی افرادی را كه محرك بودند و خساراتی را وارد كردند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌كند و تا حدودی هم این افراد شناسایی شده‌اند.

وی درعین حال تصریح كرد: هنوز دستگاه قضایی پرونده‌ای را به پلیس محول نكرده و تنها یكسری اطلاعات عمومی از ما خواسته است و اگر پرونده به پلیس محول شود، طبیعی است كه نیروی انتظامی طبق وظایف قانونی خود اقدام خواهد كرد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه كرد: پلیس اطلاعات اولیه همچون تصاویر شركت ‌كنندگان و محركان اصلی این تجمع را به مراجعه قضایی اعلام كرده و طبیعتا اگر لازم باشد باید این افراد احضار قضایی شوند و با تكمیل پرونده به موضوع رسیدگی شود.

سردار احمدی مقدم تاكید كرد: نیروی انتظامی چنین رفتارهایی را تایید نمی‌كند هرچند كه بعضی‌ها از سر دلسوزی بخواهند این كارها را انجام دهند اما نتایج آن نامطلوب خواهد بود.

وی اضافه كرد: همان عزیزی كه در تیم محافظ آقای كروبی بود هم از افسران نیروی انتظامی است كه در این تجمع به شدت مضروب و در بیمارستان بستری شد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینكه پلیس به شدت از این گونه تجمعات جلوگیری می‌كند، خاطرنشان كرد: اگر ما با مدارا برخورد كرده‌ایم این بار این گونه نخواهد بود. اما این آقایان هم باید بدانند كه نباید رفتارهای تحریك آمیز داشته باشند. وقتی در آستانه روز قدس فراخوان می‌زنند، اعلامیه می‌دهند و تحریك می‌كنند یك عده هم سراغشان می‌روند. آنها باید رفتارهای قانونی داشته باشند و ما هم متقابلا از همه دعوت می‌كنیم كه در برخورد با این جریان از مسیر قانونی برخورد شود.

وی در پایان خاطرنشان كرد: اگر بناست كسی منع شود از این كه در جایی حضور پیدا نكند نیروی انتظامی قادر است با یك تذكر و یا گماردن مامور، آن فرد را منع كند. بنابراین نیازی به راه اندازی تظاهرات و تحمیل این همه خسارات نیست.

 

 گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir