عمران ابوكراع دبير امور عربی وزارت امور خارجه ليبی گفت: اتحاديه عرب طرحی آماده كرده است كه به موجب آن نام آن به...
 
 
 
 عمران ابوكراع دبیر امور عربی وزارت امور خارجه لیبی گفت: اتحادیه عرب طرحی آماده كرده است كه به موجب آن نام آن به اتحادیه كشورهای عربی تغییر می كند و در تشكیلات آن نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.
   
به گزارش ایرنا، ابوكراع پس از نشستی كه روز چهارشنبه برای فراهم كردن مقدمات كنفرانس عربی آفریقایی در قاهره برگزار شد به خبرنگاران گفت: این كنفرانس روز 9 اكتبر (17 مهر) آینده در شهر سرت لیبی برگزار خواهد شد.

این دیپلمات لیبیایی گفت: اتحادیه عرب پیش نویس پروتكلی را تهیه كرده كه به موجب آن نام این سازمان به اتحادیه كشورهای عربی تغییر خواهد كرد و زمان اجرای آن نیز با توافق سران این كشورها صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اتحادیه عرب همچنین طرحی برای انجام تغییراتی در منشور این اتحادیه تهیه كرده است كه به موجب آن یك شورای اجرایی ، كمیساریای عمومی و كمیساریاهای تخصصی تشكیل خواهد شد.

ابوكراع گفت: در نشست سران عرب مسائل سیاسی، صلح و امنیت در منطقه عربی و آفریقا مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در این نشست همچنین مسائل اقتصادی نظیر امنیت غذائی ، سرمایه گذاری در آفریقا، تجارت و مسائل مربوط به آب و انرژی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مقدمات ایجاد تحرك در مسیر همكاری عربی آفریقائی فراهم شده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir