این گروگان گیری زمانی اتفاق افتاد که اتوبوسی از سمت چابهار در حال حرکت به سمت زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان بوده است .

به گزارش مهر، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری امروز شنبه در سالن اجتماعات وزارت کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر گروگان گیری چند تن از سربازان نیروی هوایی در استان سیستان و بلوچستان و اظهارات گروه جندالله مبنی بر پذیرش مسئولیت این گروگانگیری گفت: این گروگان گیری زمانی اتفاق افتاد که اتوبوسی از سمت چابهار در حال حرکت به سمت زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان بوده است که در نیمه شب در حوالی شهر سرباز گروهی از اشرار جاده را با چوب و درخت مسدود می کنند و اتوبوس را متوقف کرده و 6 نفر را که 5 تن آنان سربازان پایگاه نیروی هوایی چابهار و یک نفر کارمند بانک مسکن زاهدان بوده است پیاده کرده و به گروگان می گیرند.

وی با تکذیب ادعای گروه جندالله مبنی بر اینکه این گروگان ها مقامات بلندپایه نیروی هوایی بوده اند، افزود: این افراد سربازان عادی بوده اند .

وی ادامه داد: گروهی که دست به این گروگان گیری زده اند اشراری بوده اند که با گروگان گیری به دنبال اخاذی هستند و چون می خواهند معامله کنند احتمالا قول معامله این افراد را به گروه جندالله داده اند تا با تحویل این گروگان ها به جندالله از این فرصت استفاده کنند.

عبداللهی تاکید کرد: قطعا گروگان گیری از سوی افراد گروه جندالله و ریگی نبوده است و گروگان گیران اشرار بوده اند.

وی همچنین اعلام کرد: با انجام عملیاتی از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی شب گذشته دو تن از این گروگان ها که سربازان نیروی هوایی بودند آزاد شدند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com